Blog
We write for you


Je responzivita web stránok naozaj tak dôležitá?
Responzívnosť je pojem, ktorý už nejaký čas obieha internet a robí majiteľom, najmä starších web stránok vrásky na čele. V dnešnej dobe silnejúceho postavenia smartphonov a tabletov v online svete, treba držať krok s technikou, optimalizovať a inovovať.
Ide o pojem, ktorý označuje webové stránky, ktoré prispôsobia svoj grafický dizajn a veľkosť zariadeniu, na ktorom si návštevník stránku pozerá. Teda ak je to malý smartphone, prispôsobí sa jeho veľkosti, ak je to väčší tablet, prispôsobí sa veľkosti obrazovky. Rovnako to platí aj pri počítačoch.
Prečo optimalizovať?
Kvôli výsledkom. Pre jednoduchšiu orientáciu. Spoločnosť Google vydala v apríli 2015 nový algoritmus pre výsledky vyhľadávania a oznámila, že tento nový algoritmus bude vo výsledkoch mobilného vyhľadávania uprednostňovať stránky, ktoré sú responzívne a teda návštevníkovi sa lepšie ovládajú.
Rovnako je responzívna stránka o dosť prehľadnejšia pre návštevníkov z mobilu či tabletu a uľahčí orientáciu na web stránke.
Pre koho optimalizovať?
Pre seba návštevníka. V konečnom dôsledku ide o to, aby sa návštevník vašej web stránky cítil na webe dobre, aby mu všetko fungovalo, aby sa mu všetko správne zobrazovalo a aby našiel informácie, ktoré potrebuje. A prečo toľko muziky pre nepodstatného návštevníka? Lebo v prípade dobrej a pozitívnej interakcie s vašim webom sa z návštevníka stáva zákazník. A to je pointa, nie?
Povedzme si úprimne. Málokto si objedná produkty, alebo služby zo stránky, ktorá je nefunkčná, resp. nie je optimalizovaná a teda nefunguje tak, ako je potrebné. Vzbudzuje to dojem neprofesionality a amaterizmu, alebo to návštevníka môže priam rozčúliť a vydá sa za nákupom napr. k vašej konkurencii.
Je môj web responzívny?
Túto otázku by si mal položiť každý majiteľ web stránky. Zistenie tejto informácie vám zaberie približne 16 sekúnd. Stačí, ak kliknete na tento link a vložíte tam vlastnú URL adresu web stránky. Spoločnosť Google vám automaticky povie, či je váš web responzívny alebo nie. V prípade tej druhej možnosti vám aj navrhne riešenia, resp. povie, včom je problém.
Na čo si dávať pozor pri optimalizácii web stránky.
1. Stránka pre mobily by nemala byť na inej subdoméne.
Google vyslovene neodporúča implementáciu mobilnej verzie web stránky na inú doménu alebo subdoménu. Preto je veľmi dôležité, aby bol dizajn stránky responzívny a teda sa prispôsoboval pre PC alebo smartphony.
2. Usability návštevníkov.
Opäť jedna veľmi dôležitá vec. Každú stránku treba spraviť použiteľnú pre interakciu s návštevníkmi. Je dôležité zabezpečiť bezproblémovú interakciu s webom, dostatočne veľké písmenká, malé (kb) obrázky atď.
3. Správny výber programátora.
Odporúčame vypýtať si referencie a portfólio prác s responzívnym dizajnom a vyskúšajte každý web cez link spomenutý vyššie. Takto využijete svoju investíciu na 100%.
Čo z toho vyplýva?
Responzivita je veľmi dôležitá, pokiaľ chcete držať krok s dobou a aspoň časť vášho biznisu funguje cez internet. Verím, že som vám dal dosť dôvodov a informácií na to, aby ste minimálne porozmýšľali nad optimalizáciou vašej stránky a spravili ju responzívnou.
Uznávam, že sú odvetvia, ktoré nevyžadujú takúto optimalizáciu a renováciu web stránky, avšak zastávam názor, že image predáva a konkurencia je vysoká. Preto treba urobiť maximum pre to, aby sa potencionálny zákazník stal Vašim zákazníkom, a nie zákazníkom vašej konkurencie.
Zdroj: https://developers.google.com