Blog

We write for you

Juliána Odziomková
/
/
11. march 2021
Ako Slovensko investovalo do digitálnej reklamy v roku 2020?

Ako Slovensko investovalo do digitálnej reklamy v roku 2020?

V roku 2020 sa na Slovensku preinvestovalo do internetovej reklamy 140 miliónov Eur. 

Ktoré formáty reklám boli finančne podporované najviac? 

Najväčší podiel mala táto trojica: display reklama (60%), reklama vo vyhľadávaní (22%) a riadková inzercia (12%). 

Podľa agentúry GroupM Slovakia online reklama dosiahla 39% podiel na celkových výdavkoch do reklamy. 

 

 

 

 

 

 

Rastúce reklamné formáty boli najmä video display a natívna reklama, pokles zaznamenala najmä riadková inzercia. Minimálny nárast patril formátu reklamy vo vyhľadávaní. 

 

 

 

 

 

Pandemická situácia spôsobila poklesy i v reklame

Ak v tlačovej správe od IAB uvádza Miroslav Pagáč (Head of Digital ZenithMedia, člen AdEx komisie), pri analyzovaní výdavkov je potrebné uvedomiť si i predikcie rastu či poklesu. V ZenithMedia predikovali nárast digitálu na 7%. Nečakaná pandemická situácia spôsobila v prvom polroku poklesy, pretože prišlo ku zastaveniu investícií a niekde i k úplnému škrtu financií na reklamu z rozpočtu. 

Druhý polrok 2020 však priniesol nárast, nakoľko podnikatelia objavili a vytvorili nové možnosti podnikania vo veľmi špecifickej dobe, čo prinieslo i zvýšenie finančných investícií do reklamy. Trh sa postupne stabilizoval a M. Pagáč ďalej predpokladá v roku 2021 nárast a posilňovanie digitálu o 7% (v porovnaní s inými media typmi), najmä vďaka získaniu vzácnych skúseností z predošlého roku. 

 

Rovnovážny stav digitálnych formátov 

Mobilná a desktopová reklama dosiahli rovnocenné postavenie 1:1, v absolútnej hodnote investície 70mil. Eur. Medziročne dosiahli výdavky v mobilnom reklamnom priestore nárast o 14% a v desktopovom to bol pokles o 7%. 

 

 

Nárast nových funkčných formátov 

V druhom polroku 2020 zaznamenal nárast výdavkov aj formát programmatic display reklamy až o 10%. V absolútnej hodnote to bolo 16 mil. Eur. Kontinuálny nárast za posledné roky zaznamenáva formát video display reklamy, ktorý zaznamenáva na display reklame 34%. 

 

Medziročné porovnávanie

Porovnanie výdavkov v roku 2020 ukázalo 7% nárast výdavkov v rámci polrokov. Najviac rastúcimi formátmi bola natívna reklama, videoreklama a reklama vo vyhľadávaní. 

(zdroj textu a vizuálov: IAB Slovakia)

Juliána Odziomková
Juliána Odziomková Copywriter
Ak hľadáte empatickú bútľavú vŕbu a zasnenú filozofku v jednom, ste na správnom mieste. Juliána rada počúva ale i rada rozpráva a rovnako tak aj píše. Je chameleónom ako v spoločnosti, tak i čo sa jej vlasov týka - nikdy nevieme, s čím príde zaj…
About author
By using the sites operated by 4ME MEDIA s. r. o. you agree to the use of cookies that help us provide better service. More info
sk
en