Blog
Píšeme pre vás


Sú skutočne vaši zamestnanci spokojní?
Ako ste sa mohli dočítať v predchádzajúcom článku našej šikovnej kreastížistky, ktorá si vyskúšala prácu v reklamnej agentúre na vlastnej koži a napísala svoje dojmy a pocity, viete sami, že tvoriť reklamu nie je vždy jednoduché ani zábavné. Stereotyp, že v reklamke pracujú iba super cool ľudia, čo sú stále veselí, kreatívni, plní neutíchajúcich nápadov a možností (netvrdím, že nie sme ☺) nie sú vždy pravdivé. Sme v prvom rade profesionáli vo svojom odbore, ktorí tvoria pre klientov účinné marketingové stratégie, aby sa priblížili alebo naplnili svoje ciele a boli spokojní. Kreatíva a tvrdá práca na projektoch nás všetkých stojí množstvo energie a hodiny strávené nad zadaním.
Slovíčko „SPOKOJNOSŤ“ ma inšpirovalo k napísaniu tohto článku, pretože ak sme spokojní my, vieme premieňať klientove sny na realitu k jeho maximálnej spokojnosti. Pojem pracovná spokojnosť je jedným z motivačných faktorov a kľúčom k úspešnej prosperujúcej firme, o to viac, keď sa jedná o živé tvorivé prostredie v reklamnej agentúre. Povedzte sami za seba. Keď robíte veci s radosťou, do práce chodíte s úsmevom, tešíte sa na kolegov a nové kreatívne zadania, aj samotná práca vám prináša radosť a potešenie, dokonca vám už ani nepríde, že skutočne pracujete.
Ako motivovať zamestnancov, aby boli spokojní?
Plat už v dnešnej dobe nehrá až tak významnú úlohu ako by sme si mysleli. Zamestnanci už vnímajú spokojnosť s prácou/v práci ako jeden súhrnný balík, v ktorom sa mu poskytujú benefity alebo sú vytvorené vhodné podmienky v ich pracovnom teritóriu, kde prevláda dobrá klíma na pracovisku, a hlavne, kde dostávajú satisfakciu za ich prácu a cítia zadosťučinenie. Motivácia k práci môže vychádzať z nášho vnútra, kedy sme sami dostatočne motivovaní a práca nás teší, alebo potrebujeme vonkajšiu motiváciu v podobe incentívu. K dosiahnutiu pracovnej spokojnosti nám pomáha zostavenie motivačného programu v danej spoločnosti. Keďže u nás v reklamnej agentúre je každý kolega silný individualista, preferuje iný druh zábavy, má iné hodnoty, postoje, záujmy, treba pristupovať ku každému jedinečne a prihliadať na jeho špecifické potreby a očakávania od práce.
Ako sa starať o zamestnancov:
1. Psychohygiena
Dodržiavanie prestávok, či už malé „klábosenie“ pri kávovare v kuchynke alebo vyvetranie hlavy na čerstvom vzduchu. Treba vyhradiť aspoň raz do týždňa 30 minút na to, aby mal daný človek chvíľku času sám pre seba a nemyslel na robotu a vyčistil si hlavu. Niekedy stačí, aby ste si všetci spoločne sadli pri raňajkách alebo obede a tému „práca“ zavreli za dverami alebo zaklapli do počítača a rozprávali sa o všetkom možnom, čo kto plánuje na víkend, čo má nové, kam sa chystá na dovolenku alebo aký nový film si pozrel. Rovnako je dobré, ak zakomponujete menší pohyb popri mentálnej práci ako napr. pondelková jóga ráno pred prácou alebo piatkový ranný beh. Výskumy dokázali, že kreatívni zamestnanci, ktorí pravidelne športujú ľahšie zvládajú stres, pristupujú k práci tvorivejšie a sú pozitívnejší.
2. Teamové aktivity
Teambuildingy, o ktorých vám už jeden článok priniesla moja kolegynka Danka sú veľmi dôležité pre upevnenie kolektívu, nadviazanie priateľských vzťahov, zábavu a načerpanie nových síl. Či už akčný alebo oddychový, je dobré, ak ich striedate a vždy prinesiete svojim zamestnancom nové, zaujímavé, a možno aj netradičné zážitky.
Pravidelné vzdelávanie ako workshopy, semináre, kurzy a pod., aby sa v zamestnancoch rozvíjal ich potenciál a napredovali. Pomôže im to v práci, no rovnako aj v sebarealizácii a sebaaktualizácii, ktorá je považovaná za najvyššiu potrebu človeka. Napríklad my v 4ME MEDIA si robievame aj interné „MINI WORKSHOPY“, kde preberáme zaujímavé novinky, trendy a zaujímavosti z reklamného sveta alebo inšpiratívne konkurenčné kampane, ktoré si spoločne analyzujeme.
Spoločný piknik v parku, raňajky, brunch alebo posedenie pri čaji a káve v zasadačke vám spríjemnia deň, dobre sa porozprávate, oddýchnete, a ešte dokonca aj výborne pochutíte. Ideálna kombinácia!
Brainstorming, alebo práca hrou, kedy môžete povedať všetky svoje šialené návrhy nahlas a spoločnými silami nájdete najzaujímavejšie a najideálnejšie riešenie šité pre daného klienta. Neprídete na ňom iba na originálne kreatívne nápady k zadaniam, ale upevňujete pri ňom celý kolektív, lepšie sa spoznávate, dobre sa na ňom zabavíte a odreagujete, no stále pracujete a tvoríte - SPOLOČNE. Kto už zažil nejeden brainstorming vie presne, o čo hovorím!
3. Interné súťaže a výzvy
Jednu z novších interných aktivít, ktoré sme zaviedli u nás v agentúre je vždy mesačný „Čelindž“. Každý si napíše novú výzvu na nový mesiac, ktorú by chcel zvládnuť a splniť. Na konci mesiaca si objektívne zhodnotíme, kto ako uspel a tí kolegovia, ktorí prekonali samých seba a svoj challenge zvládli, získajú jedno želanie. Či už si niekto praje, aby ďalší mesiac všetci už svoj cieľ splnili alebo aby bola ich kolegyňa vedľa (ja) tichšie a nespievala, ale dosiahnuť svoj cieľ a prekonať sa je vždy motivujúce. Zdravá súťaživosť a „hecovačka“ je na mieste! ☺ Ak ste zvedaví, čo sme si na seba ušili tento mesiac, našu „čelindžovú“ tabuľu nájdete na FB alebo Instagrame 4ME MEDIA.
4. Benefity
Ako som už vyššie uvádzala, každý zamestnanec považuje za benefit niečo iné vzhľadom ku svojim preferenciám a záujmom. Či už je to finančné ohodnotenie, poukážky do wellnessu, zľavové kupóny, lístky do kina alebo zaujímavé podujatie, preplácanie fitness centra, jazykové kurzy a pod. Dokonca aj taký homeoffice 1-2krát v týždni sa dá považovať za dobrý benefit pre zamestnanca, ktorý svoju prácu dokáže vykonávať a korigovať z domu. Treba mať na pamäti, že zamestnancov treba odmeňovať za ich pracovný výkon. O to viac, ak je kontinuálne veľmi dobrý a má rastúcu tendenciu.
5. Neprestaňte chváliť!
Ani by ste neverili, ako je hoci iba ústna pochvala motivujúca. Ak váš zamestnanec pocíti, že jeho robota stojí za to, a že si ju vážite a ste s ňou spokojný, bude mať stále chuť pracovať s radosťou a nadšením. Pocit uznania je pre niektorých dôležitejší ako ktorýkoľvek iný motivačný faktor. Niektoré firmy dokonca vyhlasujú zamestnanca mesiaca, čo je rovnako dobrý prostriedok na zvýšenie jeho chuti do práce, no treba si zvážiť, či pri súťaživých typoch ľudí nevyvoláte opačný efekt, a váš office sa zmení na hotovú vojnu a mínové pole nepriateľských pohľadov.
Byť spokojný a šťastný je stav v dnešnej dobe veľmi náročný na udržanie, no neustálim zlepšovaním, motiváciou, aktivitami a odmeňovaním viete dosiahnuť stabilný pracovný výkon a vyvolať pocit spokojnosti u ľudí.
Verím, že som vás aspoň trošku inšpirovala a nakopla, aby ste svoju pozornosť sústredili aj na potreby, záujmy a spokojnosť celého pracovného teamu.
Vytvárajte pre svojich kolegov a zamestnancov miesto, v ktorom bude radosť pracovať a tvoriť!