Blog
Píšeme pre vás


Prevedieme vás sociálnou sieťou Pinterest!
V jednom z mojich predchádzajúcich článkov som v krátkosti spomenul Pinterest. Sociálna sieť, ktorej základným prvkom sú nástenky záujmov. Veľa ľudí si povie, počkať, ale veď aj na facebooku môžem sledovať svojich obľúbených interprétov, filmy a iné zo svojich koníčkov. Tak, prečo nezostať pri facebooku? Áno, jedná sa o oprávnenú námietku, avšak pokúsim sa vám predostrieť pár dôvodov, prečo dať Pinterestu šancu a vyskúšať ho.
Pripni sem to, čo ťa zaujíma.
Prečo stále vyzdvihujem do popredia samotnú myšlienku násteniek? Prinášajú niečo, čo mi dlho na FB prekážalo. Predstavte si bežnú situáciu, keď začnete sledovať niekoho facebook, z dôvodu, že máte nejaký spoločný záujem. To je super až do momentu kedy okrem obsahu, ktorý vás zaujíma, sa do vašej úvodnej stránky FB dostáva horda obsahu, ktorý pre vás nemusí byť veľmi relevantný. Jedno z riešení je prestať tohto človeka sledovať, ale učiniť tak len z dôvodu, že vás nebavia fotografie jeho mačky, asi nie je najlepšie riešenie.
Pinterest tak ako aj FB vám zozbiera príspevky od všetkých osôb, ktoré sledujete, na úvodnú stránku, avšak nemusíte sledovať 100% obsahu týchto osôb. Stačí si vybrať len konkrétne nástenky, ktoré sú pre vás zaujímavé a tým sa k vám dostane obsah, ktorý chcete. Radi športujete? Nie je problém, followujete nástenky venujúce sa tomuto koníčku.
Vizuálny obsah.
Ďalší aspekt, ktorým pôsobí odlišne, je prezentácia samotného obsahu. Pinterest stavia čisto na vizuálnu prezentáciu vo forme obrázkov či fotiek, nazvanou aj “pin”. (Samotné piny sa vo svojej podstate správajú ako pripnuté fotografie na korkovej tabuli.) Aj keď obrázok (teda pin) sám v sebe obsahuje napríklad návod ako využiť staré nohavice novým kreatívnym spôsobom, stále môže obsahovať v sebe prekliknutie na článok či web s konkrétnou problematikou.
V prvom rade to umožňuje rýchle a veľmi intuitívne prezeranie nového obsahu, keď vďaka kompaktnosti pinov je možné ich zobraziť v početnejšom množstve aj na smartfónoch.
Ako druhé uchováva pôvodný link na stránky, vďaka čomu sa dostanete k atraktívnym webom, z ktorých daný zaujímavý obsah pochádza. Takýmto spôsobom často dosiahnete obsah, ktorý je značne nedostupný obyčajným googlovaním a je možné, že by ste ho aj po dlhom hľadaní nikdy nenašli.
Tagy. Tagy sú všade.
Keď už som spomenul to vyhľadávanie, funguje aj na Pintereste. K novému a zaujímavému obsahu sa dostanete jednoducho pomocou tagov (alebo inak hesiel). Zadaním napr. “photography” a “tips” sa automaticky dostanete k dobrým radám ako sa zlepšiť vo fotografovaní a pod. Jednou z nevýhod je, že Pinterest je rozšírený hlavne v anglicky hovoriacich krajinách a aj keď je možné používať český jazyk, ako v rozhraní tak v tagoch, anglickými heslami v tagoch sa dostanete k širšej ponuke obsahu.
Jeho používanie je jednoduché a intuitívne a v prípade, že nemáte problém s angličtinou, musím jeho vyskúšanie len odporučiť. Využívate Pinterest alebo jemu podobné služby? Máte nejaké rady a tipy? Podeľte sa s nami v komentároch.