Blog

Píšeme pre vás

Juliána Odziomková
Overené tipy ako úspešne zvládnuť prvý deň práce v agentúre

Overené tipy ako úspešne zvládnuť prvý deň práce v agentúre

Poznáš to. Posielaš CVčka naprieč agentúrami, vypracovávaš (niekedy až príliš) kreatívne zadania, potíš sa na online pohovoroch, ďakuješ už aj za oznámenie “rozhodli sme sa pre iného uchádzača” a stále dúfaš. Dúfaš a zároveň zúfaš. Čakáš. Kolotoč hľadania práce v marketingu vie byť pocitovo nekonečný, najmä ak si junior. Inak povedané, len také mláďa. 

A keď už najmenej dúfaš a najviac zúfaš a premýšľaš, či si mláďa hodné reklamného sveta, vtedy to príde. Zvoní ti mobil. “Ahoj, tak sme sa rozhodli a vyberáme si teba!”. Cítiš sa ako superhrdina, ale doma si aj tak iba decentne, potichu štrngnete, lebo predsa nechceš nič zakríknuť. Pred tebou je ďalšia veľká výzva.

Prvý deň v novej práci môže byť veľmi stresujúci a náročný, v drvivej väčšine prípadov sa však nováčik vynervuje sám a zbytočne. Prečítaj si životom overené tipy ako zvládnuť prvý deň ako po masle. 

Prvý dojem je vždy prvý.

Počas prvého dňa chceš zrejme urobiť na nových šéfov a kolektív ten najlepší dojem (a oni to dobre vedia :) ). To samozrejme neznamená, že ďalšie dni môžeš chodiť do práce v teplákoch (jedine, že by si bol na home-office a kombinoval by si nestarnúci hit posledných mesiacov - košeľu a pyžamové nohavice). Nepokaz si prvý dobrý dojem tým, že sa ďalšie dni budeš vyjadrovať ako pohan a pol hodinu meškať na každý videocall.


 


Čas sú peniaze.

Nemeškaj. Či už ideš do office-u, alebo na online call, príď včas. Ľudia sú tvory plánujúce a najspokojnejší sú vtedy, keď im ich plány idú podľa plánu. Ty sám by si určite nebol nadšený, ak by si počas čakania na kolegu či klienta stihol vypiť tri kávy, vyvenčiť psa a poumývať v celom byte okná. V prípade že sa vyskytne relevantný dôvod, prečo niečo nestíhaš, nezabudni ľudí, ktorí sú súčasťou stretnutia, informovať. Všetci poznáme zákony schválnosti, ktoré sa dejú práve vtedy, keď ich potrebuješ najmenej, avšak vedieť predať informáciu v správny čas, ťa môže zachrániť. 

Priprav sa na zvedavé oči a uši.

Tvoji noví kolegovia a šéfovia práve privítali medzi seba nového človeka, preto sa nezľakni nadmernej pozornosti. Priprav si základné informácie o sebe, o tvojom pracovnom i osobnom živote. Nemusíš zachádzať do intímností, v prvý deň (a veľmi pravdepodobne ani v nasledovné dni) sa ťa nikto nebude pýtať na veľkosť topánok a čím kŕmiš svoju mačku, že má na fotkách z Instagramu takú peknú srsť. 

Tu sa ešte na chvíľu zastavíme. Život vo virtuálnej dobe prináša slobodu vyjadrovania a na internete dnes nájdeš už ozaj všetko. Preto si (ak si to neurobil ešte pred pohovorom), skontroluj svoje sociálne siete a zváž, či to, čo postuješ, poteší tvojich budúcich šéfov a kolegov. Tí si ťa, a to sme si takmer stopercentne istí, preklepli už počas výberového konania, nikdy však nie je neskoro na zmenu. Profilovka v plavkách či spodnom prádle (platí rovnako pre ženy i mužov!) rovnako nemusí pridať tvojej reálnej ani virtuálnej osobnosti na vážnosti. Jedine že by si sa hlásil do modelingovej agentúry. Ale my sme marketéri, všakže. 

Dresscode?

V marketingových agentúrach sa dresscode nezvykne veľmi riešiť. Určite si obleč niečo, v čom sa sám budeš cítiť pohodlne. Zo skúseností neodporúčam materiály, na ktorých sa ti po prvých dvoch odpovediach vytvárajú mapy celého sveta. Ak zvolíš bielu farbu, dobre si rozmysli, či si kávu vychutnáš v pokoji alebo si vďaka roztržitosti urobíš na tričku vlastnú potlač. Nemusíš prísť v obleku či večerných šatách, obyčajnými nohavicami, tričkom a teniskami nič nepokazíš. Na prejavenie svojej extravagancie budeš mať v agentúre neskôr času určite dosť. 

Úsmev, prosím!   

Ak si extrovertný tvor a v pozornosti druhých sa priam “kúpeš”, úsmev a vyžarujúca pohoda pre teba nebude problém. Výhodou týchto ľudí je, že sú často empatickí chameleóni a vedia sa novým situáciám prispôsobovať takmer okamžite. Ak si skôr tichý, introvertný typ a radšej budeš od svojho nového stola v office celý deň nenápadne pozorovať a spracovávať dojmy z okolia, možno sa musíš len trošku prekonať. Pokojne upovedom nadriadených, že ti treba trošku viacej času na rozbeh. 

Ak čítaš tento článok v čase hľadania zamestnania v marketingu, vedz, že nie každá pozícia je vhodná pre oba povahové typy osobností. Preto vopred zváž, čo je pre teba to ideálne. Super tipy ako si vybrať vhodnú marketingovú pozíciu, nájdeš v našom blogovom článku



Nikto učený z neba nespadol.

Na základe všetkých tých inzerátov, ktoré si posledné mesiace poctivo denno-denne sledoval, môžeš mať pocit, že i napriek tvojmu juniorstvu, budú od teba v práci očakávať výkony reklamného poloboha od prvého momentu, čo sa zjavíš medzi dverami. Pravdou však je, že či si junior, senior alebo priam riaditeľ zemegule, v novom prostredí a v nových pracovných systémoch ti určite chvíľu potrvá, kým sa zorientuješ. Preto sa neboj pýtať, veľa. Radšej sa pýtať viac ako vôbec a tváriť sa, že všetkému rozumieš. 


Buď sám sebou. 

Ľahko sa môže stať, že v rámci snahy o čo najlepší dojem budeš “príliš”. Vieš, ako keď sa deti potrebujú predvádzať. To isté robia občas aj dospelí, len sofistikovanejšie. Teda, aspoň si to myslia. Neboj sa prejaviť a nesnaž sa byť celý deň vysmiaty ako slniečko, ak ťa v polovici dňa začne bolieť hlava z množstva nových informácií. Prirodzenosťou si získaš srdcia okolia oveľa skôr a jednoduchšie. 


Feedback je cesta.

V agentúre je feedback alebo konštruktívna kritika, bežnou súčasťou pracovného dňa. Tvoji noví nadriadení sa ťa určite budú pýtať na dojmy z prvého dňa, preto neváhaj a spýtaj sa aj ty. Čím skôr si na dávanie a dostávanie feedbacku zvykneš, tým lepšie pre teba. 

V súčasnosti síce žijeme v dobe home office-ov ale naše tipy platia a fungujú aj teraz. K tomuto obdobiu pridávame ešte dva extra tipy. 

Maj po ruke slúchadlá. 

Určite by si rád počul všetko, čo ti hovorí druhá osoba na calle. A určite nechceš, aby ona počula okrem teba i suseda, čo sa práve teraz rozhodol vŕtať nové police či susedu, ktorá s obľubou krotí svojho psa krikom na celý panelák. Nezabúdaj, zákon schválnosti.

Home office nie je home vacation…

Toto hádam netreba vysvetľovať. Či sedíš doma v kuchyni alebo v office, stále je to pracovný deň a aktívne sa venovať povinnostiam je nutnosť. :)

Veríme, že ti naše tipy prinesú praktické informácie a zvládneš nielen prvý deň s ľahkosťou a radosťou. Ak by si chcel pracovať práve pre nás, mrkni do našej webovej sekcie Kariéra


 

Juliána Odziomková
Juliána Odziomková Copywriter
Ak hľadáte empatickú bútľavú vŕbu a zasnenú filozofku v jednom, ste na správnom mieste. Juliána rada počúva ale i rada rozpráva a rovnako tak aj píše. Je chameleónom ako v spoločnosti, tak i čo sa jej vlasov týka - nikdy nevieme, s čím príde zaj…
Viac o autorovi
Používaním stránok prevádzkovaných imagons s.r.o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
sk
en