Blog

Píšeme pre vás

Adriana Farkašová
Jeden deň v koži accounta

Jeden deň v koži accounta

Ďalšie pokračovanie série blogu z nášho prostredia 4ME MEDIA, kde sa venujem všetkému, čo je spojené s prácou Account Managera v reklamnej agentúre.
V minulom príspevku som Vám stručne zhrnula, aké kompetencie a pracovné činnosti vykonávam denno denne, a teraz si vás pustím ešte bližšie k telu a popíšem môj celý deň v agentúre.
Musím ešte dodať, že každý deň je iný a rôznorodý, no vždy je čas na isté rutiny a každodenné povinnosti.
 

Pomalšie rána

Asi každý môj kolega si už všimol, že skoré vstávanie nie je mojou silnou stránkou, preto sa moja pracovná doba začína okolo 8:30, lepšie povedané, vtedy iba prichádzam do práce.
Rána veľmi nemusím a je to asi jediná časť dňa, kedy so mnou nie je reč. Tento stav ma však prejde po raňajkách, pri ktorých si zbežne pozriem mailovú schránku, aby som bola v obraze a nechám si otvorené urgentné maily, na ktoré by som mala reagovať čím skôr.
Spíšem si stručnú osnovu povinností na daný deň, s poznámkou, na ktorú by som nemala zabudnúť a s deadline-om.

Vždy sa snažím postupovať rad za radom a všetko dôkladne sprocesovať, pretože to je mojou úlohou, aby veci išli ako hodinky.
Či už sú to cenové ponuky, otázky prostredníctvom mailu od klientov, telefonáty s klientmi, stretnutia, sprostredkovanie dôležitých informácií na správne miesta a pod.


 
Mojou najnovšou úlohou v agentúre je aj spravovanie FB stránok a postov po obsahovej stránke, vymýšľanie nových súťaží alebo kreatíva a často aj samotný supervising na eventoch. Pokiaľ nie je zadefinovaná dlhodobejšia stratégia, je dobré, aby si človek pripravil všetky materiály v časovom predstihu, získal informácie od klienta, o čom by ďalší týždeň chcel informovať priaznivcov a zistil jeho predstavu, čo tým chce povedať, alebo čo je jeho cieľom.

Potom prichádzam na rad ja a spracovávam obsahovú stránku príspevku, aby bola zaujímavá, výstižná a vecná. Netreba zabúdať na pekné obrázky, ktoré vždy predávajú, a tu si na pomoc volám kolegu Tomáša, ktorý zhmotní moju predstavu do skvelej grafickej vizualizácie.
Písanie článkov a všeobecne tvorenie obsahu, aby bol pútavý pre čitateľa, nie je vôbec jednoduché. Často si lámem hlavu nad niektorými týždňami, kedy mi písanie ide veľmi pomaly, no inokedy mám pocit, že som pojazdná studnica nápadov.
 

Čas na nápady

Jednou z najplodnejších aktivít, kedy celá agentúra spojí sily a dá hlavy do kopy pri vytváraní kreatívneho plánu pre klienta, sa nazýva “brainstorming”. Už len z názvu vyplýva, že nám v hlavách doslovne prebleskne množstvo nápadov, ktoré navzájom konfrontujeme s návrhmi kolegov.



Priznám sa, že vždy, keď mi príde pozvánka s názvom “brainstorming - všetci - zasadačka”, tak sa veľmi poteším, pretože je to aktivita, ktorá upevňuje pracovný kolektív pri spoločnej kooperácii. No treba myslieť aj na prípravu, kedy sa skutočne počíta s tým, že prinesiete kvalitne vypracovaný návrh, s ktorým sa dá ďalej pracovať. Po vypočutí každého návrhu si ujasníme, ktorou cestou sa vyberieme, a na tej sa začne tvrdo pracovať.
 

Nutný coffee break

Keďže nie som veľmi kancelársky typ človeka, ak všetko promptne zvládnem, tak zvyknem chodiť načerpať energiu na šálku horúcej kávy do mojej obľúbenej kaviarne blízko nášho officu. Čerstvý vzduch a dostatočný príjem kofeínu mi zaručia, že druhú polovicu pracovnej doby budem v bdelom aktívnom stave. Túto časť dňa nazývam aj psychohygiena, ktorá je naozaj dôležitá, ba priam nutná pri kreatívnej práci.
 

 

Polovica dňa za nami

V popoludňajších hodinách si nechávam priestor na stretnutia s klientmi, kde sa snažíme nájsť najlepšie možné riešenie ušité pre nich a ich projekt. Vysvetlíme si celkový postup, dôležité informácie a cieľ marketingovej kampane, ktorý chce klient dosiahnuť a my - agentúra sa pustíme do práce.

Ak však nemám stretnutie, tak intenzívne pracujem na príprave kreatívneho riešenia pre dané projekty, hľadám vhodné možnosti, zisťujem, či sú naše návrhy vôbec zrealizovateľné po technickej stránke a naceňujem dané riešenia.
Proces zberu a hľadania informácií je naozaj miestami zdĺhavý a často po vytvorení dobrého a kvalitného návrhu ste Vy ten, ktorý iba čaká. Či už čakáte na odpoveď od dodávateľov, účinkujúcich alebo na feedback od klienta, proces sa môže natiahnuť.
Preto si treba plán chystať dostatočne v predstihu, aby ste VŽDY dodržali termín!
 


Moderná doba ponúka neuveriteľné možnosti ako mobilný telefón, počítač a e-mail (všetky povinné zbrane account managera), takže niektoré veci viem riešiť ešte za pochodu aj večer.
No ak však nadobudnem pocit, že som všetko potrebné za deň vybavila a s kľudným svedomím môžem opustiť brány Bazovej 9, tak beriem nohy na ramená, kabelku do ruky, rúž machlím po ceste a hor sa v ústrety môjmu osobnému životu.
 
 
Tešte sa už čoskoro na ďalší článok z tejto sféry accountingu alebo len môjho osobného pohľadu na prácu accounta, ktorý Vás opäť viac v tiahne do tajov reklamnej agentúry.
Verte, že ešte z ďaleka som vám všetko neprezradila.

 

Adriana Farkašová
Adriana Farkašová Account Manager
Na pozícii Account Managera som už vyše 2 rokov. Komunikácia, vystupovanie a chuť kreatívne tvoriť patrili k jedným z mojich najväčších predpokladov, preto som sa rozhodla práve pre túto prácu, kde ich môžem naplno rozvíjať. Baví ma rôznorodosť a dy…
Viac o autorovi
Používaním stránok prevádzkovaných imagons s.r.o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
sk
en