Blog
We write for you


Známe tváre, ktoré pomohli k úspechu reklamnej kampane
Produkty a značku si často zapamätáme vďaka reklame a tvári, ktorá ich zdobí. Aké známe osobnosti použili svetové značky do svojich kampaní a prečo im priniesli úspech, sa dočítate práve v tomto článku.
Pred viac ako rokom som napísala článok o výbere vhodnej tváre do reklamnej kampane. Teraz by som chcela upriamiť pozornosť na zopár z nich, po ktorých siahli veľké značky a pomohli im k zviditeľneniu a veľkej publicite.
Inšpirujte sa aj vy alebo nazrite do podstaty tohto marketingového zámeru.
Ak je značka dobrá pre svetovú jednotku, rozhodne aj pre vás
Športová značka Under Armour si minulý rok za svoju hlavnú tvár vybrala úspešného olympionika a rekordéra Michaela Phelpsa a vedela, že kampaň bude rovnako bezkonkurenčná, ako aj samotná hviezda. Drina, vytrvalosť a emócie, ktoré stoja za priam nadpozemskými výkonmi zobrazenými v spote vám jasne naznačujú, že nad inou značkou nemôžete ani rozmýšľať pri výbere športového oblečenia.
Tvár, ktorá baví dav
Fenomenálne spojenie dvoch vychytených Djov Martina Garrixa a Tiësta spojil nápojový gigant 7UP v reklamnom spote pred 2 rokmi, ku ktorému vytvorili aj pesničku "The Only Way Is Up" alebo aj 7x UP. Vedeli, že ich cieľovou skupinou sú mladí ľudia, ktorí sa chcú baviť, preto pre nich pripravili party, ako sa patrí. Chytľavý beat, svetelné efekty v brandových farbách a video nabité pozitívnymi emóciami presvedčili aj mňa, zarytú odporkyňu sladených nápojov, že 7UP je cesta.
Treba poznamenať, že Pepsi vždy stavila na známe osobnosti a v jej reklamných spotoch sa objavili napríklad aj Beyonce, Christina Aguilera, Pink, Britney Spears alebo Enrique Iglesias.
Ich bohémsky klip k tomuto singlu vychádzal rovnako z reklamného spotu
Tvár, ktorú by ste nečakali
Spojiť takmer nespojiteľné a do hlavnej úlohy obsadiť impresionistického maliara Van Gogha, alebo skôr jeho kultovú spálňu? Tento počin sa bravúrne podaril Umeleckému inštitútu v Chicagu (Art Institute of Chicago) a populárnej sieti na ubytovanie Airbnb minulý rok na vyzdvihnutie pripravovanej výstavy. Inovatívny content, ktorý sa vďaka tomu šíril, zaznamenal vysokú publicitu a výstava oslovila aj mladšiu generáciu.
Viac je vždy viac
Jedna z najúspešnejších kozmetických značiek na svete L´Oréal vsadila na istotu a vytvorila bohatú škálu rúžov pre každú ženu od svetlej blondínky, cez ohnivú ryšavku až po exotickú krásku v rôznych vekových kategóriách. Každý rúž zdobí meno slávnej a úspešnej ženy, ktorá predstavuje ideálny typ pre daný odtieň. Nielen, že zasiahli rôzne cieľové skupiny, ale aj dali produktu skutočnú tvár, ktorej sa chcú ženy priblížiť. Vybrať si môžete rúž, ako “Blake” Lively, “Eva” Longoria, “Julianne” Moore alebo “Freida” Pinto.
Pri jemných ružových odtieňoch rúžov stavili na romantiku a v reklamnom spote môžete vidieť aj Johna Legenda, pri ktorého speve a hre na klavíri zachytili podstatu kolekcie “Collection Exclusive”.
Keď tvár predchádza produktu
A na záver som si dovolila spomenúť známe tváre, ktoré využili príležitosť, zvučné meno a rozhodli sa vytvoriť produkty, ktoré sa vďaka tomu stali tak žiadané a úspešné.
Kylie Jenner a jej dekoratívna kozmetika, ktorá sa stala doslova fenoménom.
Victoria Beckham - známa módna ikona. Po speváckej kariére a role manželky jedného z najslávnejších futbalistov planéty to nemohlo skončiť inak, ako si založiť svoju vlastnú značku oblečenia.
Podobný príbeh vzniku značky Billionaire Boys Club stojí za úspešným spevákom a producentom Pharrellom Williamsom, ktorý vďaka dizajnérskemu nápisu na tričkách urobil hotovú revolúciu v obliekaní u mladých ľudí.
A nemôžeme zabudnúť ani na najznámejšieho slovenského rappera Rytmusa. Okrem úspešných albumov vytvoril značku JBMNT, ktorá sa u mladých ľudí stretla s veľkým uznaním. Sám Rytmus nosí mikiny a tričká zo svojej kolekcie na koncertoch.
Ak aj vy chcete použiť tvár v rámci celkovej kampane, vyberte si takú, ktorú vaša cieľová skupina bude uznávať a stelesňuje filozofiu značky alebo produktu.
Iba vtedy bude reklama naozaj úspešná!
Marketingový tip na záver!
V prípade, že nemáte dostatočný rozpočet na známu tvár, oslovte známych blogerov, vlogerov a iné populárne osobnosti na sociálnych sieťach, aby vás a váš produkt propagovali na svojich profiloch. Verte mi, neraz sa mi stalo, že vďaka Instagramu som urobila konverziu v podobe nákupu. ;-)
Ktorá reklamná kampaň s použitím celebrity vás posledne oslovila natoľko, že ste si aj samotný produkt kvôli nej kúpili?
Všetky fotky boli stiahnuté z Internetu na redakčné účely.