Blog
We write for you


Ako vybrať správnu tvár pre vašu reklamu?
Pri tvorbe reklamnej stratégie nie je vždy dôležité zameranie iba na produkt ako taký. Treba venovať pozornosť aj činiteľom, ktoré môžu pozitívne ovplyvniť povedomie o danej veci a jej podstate. Či už sú to grafické prvky, zvukové alebo iné elementy figurujúce v reklame.
Najúspešnejším marketingovým ťahom je vsadenie na humor. Ak však chcete zachovať produktu konzervatívnosť a vážnosť, dobrým riešením je spojiť produkt s tvárou, ktorá ho bude stelesňovať a ktorá vybuduje produktu hmotnú podobu a dobrú reputáciu.
Treba však dbať na správny výber a siahnuť po istej voľbe!
Poznáme 4 základné typy, po ktorých môžete siahnuť pri vytváraní reklamnej stratégie:

Spoločnosť L´ORÉAL si vybrala modelku Biancu Balti ako tvár novej rady farieb na vlasy - ombré, ktorá svojou krásou zatienila aj samotný produkt. Kombinácia dokonale krásnej tváre a perfektne upravených vlasov, vďaka propagovanému produktu vytvára perfektný celok, ktorý pôsobí priam nedosiahnuteľne.
2. „Reálny vzor“ – predstavuje reklamnú tvár, s ktorou sa spotrebitelia môžu veľmi dobre identifikovať a často si želajú práve vyzerať ešte viac ako ona. Jedným zo znakov je dobrý vizuál, ktorému sa vie aj bežný človek priblížiť. Práve ľudia, ktorí k nemu nadobudnú pozitívny vzťah sa mu aj podobajú, čo zvyšuje všeobecné sympatie aj voči reklame.
Napríklad: pri reklame na farbu na vlasy alebo rúžu hrá do veľkej miery výber vhodného farebného typu osoby. Spotrebiteľky s rovnakou typológiou dostanú pohnútku si rúž vyskúšať, keď vidia, že podobnej žene veľmi pristane. Tvár reklamy tu vstupuje ako komunikačný prostriedok a nezatieňuje tak samotný produkt, ba priam naopak, vyzdvihuje jeho pozitívne stránky a priamo ich demonštruje. Reálny vzor je preto výborný marketingový nástroj, pretože priamo zasahuje do spotrebiteľského podvedomia, pretože pri aplikácii produktu sa vzoru vie lepšie priblížiť. Vo všeobecnosti napr. pri kozmetických produktoch sú dôležité kľúčové pojmy ako prirodzenosť, nežnosť a čistota.

Dokonalé spojenie kávy Nespresso s charizmatickým hercom Georgom Clooneym, ktorý je všeobecne známy ako sexsymbol pre ženy, no rovnako vyvoláva obdiv u väčšiny mužov. Jeho elegancia a fluidum povýšili kávu na zážitok. Čo poviete, nedostali ste chuť na jednu šálku?

Opäť zásah do čierneho pri výbere známej tváre v reklamnej kampani. Julia Roberts doslova stelesňuje názov parfému “La vie est belle” (Život je krásny) od francúzskej značky Lancôme. Krásna, jedinečná, sebavedomá, šťastná a plná optimizmu. Pre takú ženu je parfém určený, a presne tak isto je vnímaná aj samotná herečka.
4. „Provokujúca tvár“ – výstrednejšia, plná kontrastov a prvkov, ktoré pútajú oči spotrebiteľov hneď na prvý pohľad. Je dobre zapamätateľná a na cieľovú skupinu pôsobí drzo, sebavedome, provokujúco, neprirodzene a až príliš atraktívne, vďaka čomu sa často nestretneme s pozitívnou reakciou okolia. Často táto tvár pôsobí tak, že signály viac vyvoláva u spotrebiteľov opačného pohlavia, čo môže navodiť pocity konkurencie pre cieľovú skupinu. Práve preto sa tento typ nestretol s dostatočným prijatím a nepatrí medzi šťastné voľby pri vytváraní účinnej marketingovej komunikácie. Ak je však váš produkt a rovnako aj cieľová skupina tiež trošku netradičná a kontroverzná, určite stojí aspoň za zváženie.

Rita Ora predstavuje provokatívny typ reklamnej tváre, pre ktorú sa rozhodla známa dekoratívna kozmetika Rimmel - London. Predstavuje typický Londýn - farebnosť, hravosť, provokáciu a zdravú drzosť.
Výber vhodnej reprezentatívnej vzorky, ktorá má zosobniť samotný produkt, je veľmi náročný, no ak trafíte do čierneho, efekt je zaručený a marketingový cieľ jednoducho a rýchlo naplnený. Urobte si vždy pred výberovým konaním dôkladný rozbor vašej cieľovej skupiny a vašich persón, aby ste lepšie poznali záujmy, osobnostné črty a vlastnosti spotrebiteľov, ktorým je produkt určený a reklamu šite presne na mieru.
Ak Vás zaujala tématika psychológie reklamy, tešte sa už čoskoro na ďalšie pokračovanie článku, kde sa opäť budeme venovať dôležitým aspektom psychiky pri tvorbe kvalitnej marketingovej stratégie.
Zdroj: Vysekalová Jitka,a kolektiv, Psychologie reklamy: 4., rozšířené a aktualizované vydání, 2012, Grada Publishing a.s.
Zdroj obrázky: google.sk
Najúspešnejším marketingovým ťahom je vsadenie na humor. Ak však chcete zachovať produktu konzervatívnosť a vážnosť, dobrým riešením je spojiť produkt s tvárou, ktorá ho bude stelesňovať a ktorá vybuduje produktu hmotnú podobu a dobrú reputáciu.
Treba však dbať na správny výber a siahnuť po istej voľbe!
Aké poznáme typy reklamných tvárí a kedy ich použiť pre váš produkt?
Vybrať si vhodnú tvár pre produkt nie je vždy jednoduché, pretože treba predikovať reakcie spotrebiteľov, ktoré môže daná osoba u nich vyvolávať. Treba si rovnako zvážiť, či životná filozofia alebo životný štýl korešponduje s daným produktom/službou alebo čímkoľvek, čo chcete spropagovať, pretože rozpor medzi týmito vecami môže vyvolať nedôveru zákazníka voči produktu a byť tým pádom kontraproduktívny pri propagácii.Poznáme 4 základné typy, po ktorých môžete siahnuť pri vytváraní reklamnej stratégie:
1. „Nedosiahnuteľný vzor“ – stelesnenie dokonalosti, noblesy, elegancie, ba priam nadpozemskej krásy, ktorá sa vymyká priemeru. Je dokonalý vo všetkých atribútoch a len máloktorý človek sa jej vie reálne priblížiť. Vyvoláva u spotrebiteľov silnú zvedavosť, aby daný produkt, ktorého je tvár súčasťou, vyskúšali alebo si ho zadovážili.
Jedným z negatívnych javov, ktoré vyvoláva tento typ reklamnej tváre je, že často po produkte, ktorý prezentuje siahnu aj typy spotrebiteľov, pre ktorých nie je produkt vhodný. Tu u spotrebiteľa následne môže dôjsť k negatívnemu vzťahu k produktu samému, pretože sa nestretol s dostatočným naplnením svojho očakávania, čo vyvoláva zbytočnú frustráciu.
Spoločnosť L´ORÉAL si vybrala modelku Biancu Balti ako tvár novej rady farieb na vlasy - ombré, ktorá svojou krásou zatienila aj samotný produkt. Kombinácia dokonale krásnej tváre a perfektne upravených vlasov, vďaka propagovanému produktu vytvára perfektný celok, ktorý pôsobí priam nedosiahnuteľne.
2. „Reálny vzor“ – predstavuje reklamnú tvár, s ktorou sa spotrebitelia môžu veľmi dobre identifikovať a často si želajú práve vyzerať ešte viac ako ona. Jedným zo znakov je dobrý vizuál, ktorému sa vie aj bežný človek priblížiť. Práve ľudia, ktorí k nemu nadobudnú pozitívny vzťah sa mu aj podobajú, čo zvyšuje všeobecné sympatie aj voči reklame.
Napríklad: pri reklame na farbu na vlasy alebo rúžu hrá do veľkej miery výber vhodného farebného typu osoby. Spotrebiteľky s rovnakou typológiou dostanú pohnútku si rúž vyskúšať, keď vidia, že podobnej žene veľmi pristane. Tvár reklamy tu vstupuje ako komunikačný prostriedok a nezatieňuje tak samotný produkt, ba priam naopak, vyzdvihuje jeho pozitívne stránky a priamo ich demonštruje. Reálny vzor je preto výborný marketingový nástroj, pretože priamo zasahuje do spotrebiteľského podvedomia, pretože pri aplikácii produktu sa vzoru vie lepšie priblížiť. Vo všeobecnosti napr. pri kozmetických produktoch sú dôležité kľúčové pojmy ako prirodzenosť, nežnosť a čistota.

Krásna pleť, jemný make-up, ktorý iba podčrtne rysy tváre a prirodzenosť v popredí robia z obyčajnej ženy výnimočnú.Taká môžete byť aj Vy! CLARINS vsadil na jednoduchosť, čo sa v tomto prípade aj vyplatilo.
3. „Známa tvár“ – notoricky známa a ľuďmi obdivovaná pre jej vlastnosti a osobnostné črty. Taká by mala byť známa tvár v reklame, ktorá symbolizuje rovnako prirodzenosť vo všetkých ohľadoch, s čím sympatizujú hlavne spotrebitelia stredného a staršieho veku. Mala by hlavne s produktom vytvárať harmonický celok vo väčšine ohľadov, aby nedošlo k transformácii postoja voči známej osobnosti alebo k produktu samotnému. Vždy by sa mala vyberať podľa vybranej cieľovej skupiny, ktorej je produkt určený a reprezentovať ju.
Napríklad: Chcete odprezentovať zdravý bio produkt, ktorý je určený pre vegetariánov. Určite nevyberiete „celebritu“, ktorá neholduje zdravému životnému štýlu a nie je vegetarián alebo ochranca zvierat. Vyberiete si dokonalý príklad známej tváre, ktorá zosobňuje produkt samotný, a ktorá sa s produktom dokonale stotožňuje a u spotrebiteľa pôsobí hodnoverne.

3. „Známa tvár“ – notoricky známa a ľuďmi obdivovaná pre jej vlastnosti a osobnostné črty. Taká by mala byť známa tvár v reklame, ktorá symbolizuje rovnako prirodzenosť vo všetkých ohľadoch, s čím sympatizujú hlavne spotrebitelia stredného a staršieho veku. Mala by hlavne s produktom vytvárať harmonický celok vo väčšine ohľadov, aby nedošlo k transformácii postoja voči známej osobnosti alebo k produktu samotnému. Vždy by sa mala vyberať podľa vybranej cieľovej skupiny, ktorej je produkt určený a reprezentovať ju.
Napríklad: Chcete odprezentovať zdravý bio produkt, ktorý je určený pre vegetariánov. Určite nevyberiete „celebritu“, ktorá neholduje zdravému životnému štýlu a nie je vegetarián alebo ochranca zvierat. Vyberiete si dokonalý príklad známej tváre, ktorá zosobňuje produkt samotný, a ktorá sa s produktom dokonale stotožňuje a u spotrebiteľa pôsobí hodnoverne.

Dokonalé spojenie kávy Nespresso s charizmatickým hercom Georgom Clooneym, ktorý je všeobecne známy ako sexsymbol pre ženy, no rovnako vyvoláva obdiv u väčšiny mužov. Jeho elegancia a fluidum povýšili kávu na zážitok. Čo poviete, nedostali ste chuť na jednu šálku?

Opäť zásah do čierneho pri výbere známej tváre v reklamnej kampani. Julia Roberts doslova stelesňuje názov parfému “La vie est belle” (Život je krásny) od francúzskej značky Lancôme. Krásna, jedinečná, sebavedomá, šťastná a plná optimizmu. Pre takú ženu je parfém určený, a presne tak isto je vnímaná aj samotná herečka.
4. „Provokujúca tvár“ – výstrednejšia, plná kontrastov a prvkov, ktoré pútajú oči spotrebiteľov hneď na prvý pohľad. Je dobre zapamätateľná a na cieľovú skupinu pôsobí drzo, sebavedome, provokujúco, neprirodzene a až príliš atraktívne, vďaka čomu sa často nestretneme s pozitívnou reakciou okolia. Často táto tvár pôsobí tak, že signály viac vyvoláva u spotrebiteľov opačného pohlavia, čo môže navodiť pocity konkurencie pre cieľovú skupinu. Práve preto sa tento typ nestretol s dostatočným prijatím a nepatrí medzi šťastné voľby pri vytváraní účinnej marketingovej komunikácie. Ak je však váš produkt a rovnako aj cieľová skupina tiež trošku netradičná a kontroverzná, určite stojí aspoň za zváženie.

Rita Ora predstavuje provokatívny typ reklamnej tváre, pre ktorú sa rozhodla známa dekoratívna kozmetika Rimmel - London. Predstavuje typický Londýn - farebnosť, hravosť, provokáciu a zdravú drzosť.
Výber vhodnej reprezentatívnej vzorky, ktorá má zosobniť samotný produkt, je veľmi náročný, no ak trafíte do čierneho, efekt je zaručený a marketingový cieľ jednoducho a rýchlo naplnený. Urobte si vždy pred výberovým konaním dôkladný rozbor vašej cieľovej skupiny a vašich persón, aby ste lepšie poznali záujmy, osobnostné črty a vlastnosti spotrebiteľov, ktorým je produkt určený a reklamu šite presne na mieru.
Ak Vás zaujala tématika psychológie reklamy, tešte sa už čoskoro na ďalšie pokračovanie článku, kde sa opäť budeme venovať dôležitým aspektom psychiky pri tvorbe kvalitnej marketingovej stratégie.
Zdroj: Vysekalová Jitka,a kolektiv, Psychologie reklamy: 4., rozšířené a aktualizované vydání, 2012, Grada Publishing a.s.
Zdroj obrázky: google.sk