Blog
We write for you


Svetové značky komunikujú skvelými reklamami aj počas pandémie
„Marketing už nie je o veciach, ktoré vyrobíte, ale o príbehoch, ktoré rozprávate.“ Seth Godin
Hľadáte inšpiráciu ako komunikovať so svojimi zákazníkmi aj v čase pandémie? Alebo ste zavretí doma a chcete načerpať nové nápady? Nechajte sa inšpirovať svetovými značkami, ktoré vyťažili z aktuálnej situácie maximum a vďaka kreatíve vytvorili úžasné reklamy. Pohodlne sa usaďte, začíname.
Ako komunikovať v čase pandémie? Jedine s emóciami. Svetová značka Dove vytvorila krásnu reklamu s dôležitým posolstvom „Odvaha je nádherná“. Priblíženie súčasnej situácie skrz unavené tváre lekárov a zdravotníkov poznačené nosením ochranných masiek vyjadruje to najdôležitejšie. Veľkú vďaku, odvahu a uznanie.
https://www.youtube.com/watch?v=sQOq0-ODBbc
„Zostaň doma na gauči a staň sa hrdinom krajiny!“ Takouto humornou formou komunikuje počas pandémie značka Burger King. Svojim zákazníkom, samozrejme, ponúka donáškové služby a zároveň ich prosí o podporu Americkej nadácie pre zdravotníkov. Keď sa spojí žart a dôležitá výzva, vznikne veľmi príjemná reklama.
https://www.youtube.com/watch?v=IsQ7Wto0FJg
Reklamy na alkoholické nápoje sú takmer vždy o stretnutí priateľov, blízkosti ľudí, o objatiach a fyzických dotykoch. Komunikácia Heinekenu sa prispôsobila aktuálnej situácii a v novej reklame hovoria o tom, že aj keď sme v momentálne nie sme fyzicky spolu, sme si bližší ako kedykoľvek predtým.
https://www.youtube.com/watch?v=znNGqU73QHw
Jeep chápe, že sa väčšine ľuďom v karanténe zdá každý deň úplne rovnaký. Naše dni prirovnal k časovej slučke zo známeho filmu Groundhog Day. V hlavnej úlohe vám však Bill Murray vysvetlí, že zostať doma znamená zostať zdravý. A keď celá táto situácia skončí... vaše auto bude pripravené na všetky vaše cesty.
https://www.youtube.com/watch?v=eTNgHo7UbmU
Sledovať rozprávajúce lego postavičky, ktoré odovzdávajú dôležitý odkaz „zostaň doma a buď hrdinom“ je rozkošné a veľmi zábavné. Poukazujú na bežné situácie, ktoré by sme mali v čase pandémie urobiť všetci. Ak milujete LEGO, určite neprehliadnite túto reklamu.
https://www.youtube.com/watch?v=f4ferAcq_FM
Apple verí, že ak nám v aktuálnej situácii niečo skutočne pomôže, je to kreativita. Emotívna reklama poukazuje na inšpiratívnych ľudí po celom svete, ktorí našli spôsoby ako sa podeliť o radosť vďaka vynaliezavosti a ľudskosti. Milé video dýchajúce skvelými nápadmi vám vyčaruje na tvári úsmev.
https://www.youtube.com/watch?v=MXRYyWKKcvM
Pasce na myši a pingpongové loptičky? Aj vďaka takému skvelému kreatívnemu nápadu je možné odovzdať silné posolstvo o tom, ako funguje sociálny dištanc. Famózna reklama Svetovej zdravotníckej organizácie WHO poukazuje na dôležitosť udržiavať dostatočnú vzdialenosť medzi ľuďmi v čase pandémie.
https://www.youtube.com/watch?v=wJ2NMD3VWio
Skvelá reklama od športového giganta Nike stavila na hlbokú myšlienku súdržnosti. Zostať doma a udržiavať sa v kondícii je pre mnohých športovcov náročné, avšak zostať motivovaní je častokrát ešte náročnejšie. Preto sa spoločnosť Nike rozhodla, že im prostredníctvom amatérsky natočených videí odovzdá hlavné posolstvo „Play for the world“.
https://www.youtube.com/watch?v=nL_UDABXLX8
To, že svetové značky vedia robiť skvelý marketing hovoriť nemusíme. Ak hľadáte inšpiráciu ako komunikovať v čase korona pandémie, McDonald Vám napovie. Využili možnosti „unskippable“ reklamy, pretože vedia, že niektoré činnosti sú pri zodpovednosti k situácii kľúčové.
https://www.youtube.com/watch?v=W1OitbooblI
Aké kľúčové je správne meno spoločnosti si bezpochyby v posledných týždňoch uvedomuje výrobca piva Corona. Pre menovú podobnosť so šíriacim sa vírusom prišli o milióny amerických dolárov a vyhľadávanie kľúčových slov „beer coronavirus“ stúplo na Google o vyše 3 000%. Ako sa s touto situáciou popasovať? CEO spoločnosti Bill Newlands v tom má jasno. Humor, edukácia a opäť humor.
https://www.youtube.com/watch?v=J8wjZabYBsE&feature=youtu.be&t=35&fbclid=IwAR2iut0PitAgRmL22txSf78UhHmxd1nWRfIx_9OLurrXTYNIl_vxbZ_JQS4
V náročných časoch zákazníci okrem ľudského prístupu rozhodne ocenia prísun dôležitých edukačných informácií. Nadnárodná spoločnosť Tesco vďaka milej reklame poukazuje na dôležité prvky nakupovania v ich reťazcoch s cieľom chrániť zákazníkov aj svojich zamestnancov. Ak ste si doteraz neboli istý v bezpečnom nákupnom správaní, Tesco Vám pomôže ujasniť si to.
https://www.youtube.com/watch?v=v_DaKh1_Y8I
V marketingu môže pri vzniku dobrej reklamy fungovať viac faktorov. Reklama o spolupatričnosti, súdržnosti a hrdosti značky Ford Vás rozhodne nenechá chladných.
https://www.youtube.com/watch?v=w0NhryN0drs
V marketingovej brandži nezaháľame a počas náročnej situácie pracujeme ešte kreatívnejšie. Medzi našich favoritov patrí bezpochyby Netflix a originálne prevedenie OOH reklamy. Skrátka najlepšie vedia, čo ľudí prinúti zostať doma viac ako vírus.
https://www.youtube.com/watch?v=aTPTSRS86n4
Reklamný maratón je úspešne za nami. Verím, že ste načerpali skvelé nápady a inšpiráciu do budúcna. Ktorá reklama si získala vaše srdce? Dajte mi vedieť v komentároch.