Blog

We write for you

Juliána Odziomková
Čo treba vedieť o zákazníkoch: zmeny spotrebiteľského správania v rokoch 2020 až 2021.

Čo treba vedieť o zákazníkoch: zmeny spotrebiteľského správania v rokoch 2020 až 2021.

Spotrebiteľská nálada sa pod vplyvom spoločenských zmien v období pandémie zmenila tiež. Prinášame vám výber toho najzaujímavejšieho z oblasti spotrebiteľov v bratislavskom kraji. 

Cieľom prieskumu od spoločnosti MNFORCE bolo zistiť znižovanie výdajov počas pandemickej situácie, porovnanie útrat za rôzne produktové kategórie, popis výsledkov jednotlivých demografických skupín a vytvoriť výhľad na ekonomickú situáciu domácností na 6 mesiacov. 
Prieskum prebiehal periodicky každé dva týždne v období marec 2020 až február 2021

V bratislavskom kraji bol podiel domácností, znižujúcich svoje celkové výdavky za sledované obdobie 30% až 40%. Znížené výdavky za potraviny uviedlo v priemere 20% domácností, pri tovare dlhodobej spotreby to bolo takmer 40% a pri výdavkoch na reštaurácie a kaviarne bolo zníženie najmarkantnejšie - 54% až 77% domácností znížilo výdaje v tejto oblasti produktov. 

Medzimesačne sa podiel výdavkov na tovary dlhodobej spotreby znížil najviac v kategórii oblečenie - až 56% domácností tieto nákupy odkladá. Na druhom mieste bol nábytok, kde sa nákupu zdržalo až 30 % spotrebiteľov. 

80 % spotrebiteľov ďalej predpokladá pokles svojich výdavkoch v nákupných centrách a nárast výdajov v oblasti online nákupu - o 32 %.

Čo sa vnímania opatrení voči šíreniu vírusu týka, respondenti z Bratislavy nesúhlasia s obmedzením cestovania medzi okresmi, ale trápi ich to výrazne menej ako respondentov z Českej republiky. 

Celkový sentiment spotrebiteľov sa medzimesačne mierne zlepšil ale asi tretina domácností očakáva zhoršenie svojej ekonomickej situácie v horizonte najbližších šiestich mesiacov. 

 

Čo by si z tohto prieskumu mali vziať marketéri a podnikatelia? Ak doteraz platilo, že treba byť originálny a hľadať nové spôsoby, teraz to platí dvojnásobne. Skúste sa zamyslieť, čo trápi práve Vašich zákazníkov a ako im v tom vie Vaša služba či produkt pomôcť. 
V súčasnej globálnej situácii sa kreativite medze nekladú a značky prichádzajú s rôznymi netradičnými nápadmi, ako podporiť svoju klientelu a zároveň zvýšiť dopyt. Veríme, že vám prieskum pomôže pri bádaní po tom ideálnom spôsobe. 
 

Juliána Odziomková
Juliána Odziomková Copywriter
Ak hľadáte empatickú bútľavú vŕbu a zasnenú filozofku v jednom, ste na správnom mieste. Juliána rada počúva ale i rada rozpráva a rovnako tak aj píše. Je chameleónom ako v spoločnosti, tak i čo sa jej vlasov týka - nikdy nevieme, s čím príde zaj…
About author
By using the sites operated by 4ME MEDIA s. r. o. you agree to the use of cookies that help us provide better service. More info
sk
en