Blog
We write for you


Osobný brand
Možno ste už pojem Osobný brand počuli. Ak nie, alebo by ste si o ňom chceli prečítať viac, v tomto článku sa dozviete, čo to je, ako ho budovať a ako sa oň dá prísť šmahom ruky.
Na svete asi neexistuje človek, ktorý by nepoznal logo nadnárodného giganta Nike. Málokto už však vie, že fajka Nike predstavuje krídlo Niké, gréckej bohyne víťazstva. Logo je pre firmu vizuálnou reprezentáciou brandu, ale brand je sľub.
V prípade Nike by to mohol byť napríklad sľub víťazstva v športe, sľub dobrého behu alebo napríklad sľub zábavy pri športe s priateľmi. Od brandu sa ďalej odvíja všetko, čo firma robí a reprezentuje. Nie nie vždy tomu tak bolo. Pôvodne Phil Knight, zakladateľ Nike, nebol z loga príliš nadšený. Doslovne sa vyjadril: "Well, I don't love it, but maybe it will grow on me." a dnes má tato firma zisk z predaja približne 19 biliónov ročne.
Pokiaľ nedodržíte, čo ste sľúbili, z dlhodobého hľadiska nemáte šancu. Preto je nutné svoj brand vystavať na pevných základoch.