Blog
Píšeme pre vás


Šaty robia accounta !
Už stará ľudová múdrosť hovorí, že šaty robia človeka, a nehovorí sa to len tak nadarmo!
Dobre sediace oblečenie, príjemné distingvované vystupovanie, správanie na úrovni a profesionalita sú kľúčom k úspechu na každom pracovnom stretnutí alebo pohovore. Oblečením dokonca neverbálne komunikujete a vysielate signály svojmu okoliu.
Myslite však aj na to, že ste kreatívec z reklamnej agentúry a vašim oblečením a úpravou dotvárate celistvý obraz o agentúre a práci, ktorú budete pre daného klienta pripravovať, preto treba troška zaujať a odlíšiť sa.
Prejdite si s nami zopár pravidiel a dobrých rád, ktoré vám pomôžu pri výbere vhodného „outfitu“ do práce a na pracovné stretnutie s klientom.
Ste to, čo nosíte!
Znie to možno pre niektorých zvláštne, no to, ako sa bežne obliekate, odráža vašu osobnosť navonok a ľudia si vás na základe toho často zaradia a posudzujú. Prvý dojem rozhoduje, čiže nepodceňujte práve tento detail. V oblečení sa musíte cítiť určite komfortne, sebavedomo a najlepšie ešte vhodne podľa príležitosti. Veď predsa reprezentujete samých seba a aj spoločnosť. Nezabúdajte, že ak aj nie ste práve módny guru, treba sa aspoň vždy farebne zladiť, mať na pamäti, že menej je niekedy viac a mať svoj štýl. Ak však patríte k tým odvážnejším a módu beriete ako hru, na bežný deň do práce je prípustné všetko. Od divokých farieb, cez vytŕčajúce vzorované ponožky, conversky alebo oversize tielko, no pred klientom potiahnite uzdu fantázii a nechajte si iba jeden z týchto divokých výstrelkov, ktorý ho nemusí pohoršiť, ale doplní a zdôrazní vašu osobnosť a kreativitu. Určite sa nebojte ani módnych výstrelkov, ktoré iba utvrdia klienta, že sledujete trendy nie len v marketingu a máte otvorenú hlavu nápadom.
Analyzujte svojich klientov
Pri práci s klientmi ako napríklad na pozícii account managera v reklamnej agentúre sa často stretávate s rôznymi ľuďmi z rôznych odvetví. Vždy si dôkladne rozanalyzujte daného klienta, či je to konzervatívny typ, ktorý preferuje klasiku, eleganciu, čisté línie, je striedmejší alebo skôr klient, ktorý nepatrí medzi strojené oblekové typy, je uvoľnený a otvorený. Jednoducho si to všimnete aj na jeho zovňajšku a oblečení, aké preferuje bežne on. Vďaka tejto malej analýze pred stretnutím ľahko identifikujete, či je nevyhnutné prísť oblečený formálne alebo postačí neformálny pohodlný odev. Predídete tak nepríjemným pohľadom klienta a lepšie sa na neho naladíte.
Rovnako vychádzajte aj z kontextu, kde sa stretnutie bude odohrávať, pretože tomu treba prispôsobiť aj výber oblečenia. Ak je miesto stretnutia v sídle firmy alebo v kaviarni, nie ste tak limitovaní, no ak sa jedná o klienta, ktorý má napríklad veľkosklad s ovocím a zeleninou a chce, aby ste si pozreli jeho priestory kvôli práci, oblečenie voľte s rozumom a skôr funkčne.
Dobrá rada nad zlato! Keď idete na prvé stretnutie s človekom, ktorého vôbec nepoznáte, vsaďte na nenútenú eleganciu alebo si ho skúste vyhľadať na sociálnych sieťach a odhadnúť ho na základe fotografie. Určite sa upravte, majte čisté vyžehlené oblečenie, buďte v čom sa cítite dobre, no neprežeňte to s prílišnou nedbalosťou alebo škrobenosťou. Nikto predsa nemá rád veľmi upätých ľudí. Zlatá stredná cesta vyhráva!
„BE COOL“ ale s mierou
Módnym trendom sa nevyhneme, pretože sú všade okolo nás a často ním aj podliehame, čo nie je vôbec zlé. Treba si však uvedomiť, že čo je momentálne „cool“ nemusí byť vždy vhodné pre nás a pre daný účel, napríklad takého stretnutia. Je dobré si dať jeden zaujímavý výrazný prvok, ktorý je momentálne hitom, no potom k nemu ďalej voľte jednoduchšie kúsky. Ak obľubujete výrazné šperky, milované a často zatracované farebné ponožky so vzormi alebo nosíte tenisky aj ku kostýmu, pokojne si ich dajte a buďte sami sebou. Extravagantnejší kúsok neprekombinujte, skôr ho vyzdvihnite a ostatné časti outfitu voľte neutrálne.
Inšpirácia pre dámy.
Každý, kto ma pozná, vie, že zbožňujem červené rúže vo všetkých tónoch, ktoré sú už nejednu sezónu veľkým hitom a rada ich nosím aj na stretnutia s klientmi. Ak však zvolím naozaj výrazný prvok v podobe tmavého rúžu, celý svoj outfit ladím potom do jednoduchých základných farieb ako biela, čierna alebo vsadím na jednoduchý monochromatický outfit (v mojom prípade celá v čiernom :)) a s jednoduchým strihom. Alebo si dajte jeden vzorovaný kúsok na nohaviciach, blúzke alebo saku a doplňte ho už iba jednoduchou farbou, ktorá bude ladiť a zjemní celý dojem.
Inšpirácia pre pánov.
Čomu sa na pracovnom stretnutí vyvarovať?
Pri práci ako je reklamná agentúra máte tú výhodu, že môžete popustiť uzdu fantázie a ísť na pracovné stretnutie tzv. „casual“ alebo úplne športovo, ak sa jedná o klienta, ktorého poznáte, dlhodobo spolupracujete a máte s ním vybudovaný vzťah. V tomto prípade vám úplne postačia nohavice alebo rifle, polokošeľa alebo sveter a elegantnejšie tenisky. Ak však idete na stretnutie po prvýkrát, alebo idete prezentovať dôležitú kampaň, je veľmi podstatné, aby ste dobre zapôsobili a prišli ako veľký profesionál. Čoho sa nebojte sú farby, strihy a doplnky. Veď predsa reprezentujete agentúru, ktorá prišla dodať kreativitu a nápaditosť danej firme alebo vytvoriť originálnu kampaň, ktorá zaujme na prvý pohľad!
- pokrčená košeľa – svedčí to o vašej nespoľahlivosti a neúcte voči klientovi. Vždy, keď zvolíte košeľu, je nutné, aby bola perfektne vyžehlená a čistá. Ak ste detailista, doplňte ju manžetovými gombíkmi, ktoré dodávajú šmrnc celému outfitu, čo klient s dobrým vkusom určite ocení.
- košeľa s krátkym rukávom – ak už idete na formálne stretnutie a zvolíte elegantný model, PROSÍM vás určite zabudnite na nemodernú, neatraktívnu a nereprezentatívnu košeľu s krátkym rukávom. A tobôž nie tielko alebo bavlnené tričko pod ňu. Áno, aj keď je vonku horúce leto!
- okopané topánky alebo špinavé tenisky – toto prosím naozaj nie! Tenisky sú v poriadku, no predsa treba dodržiavať akú takú upravenosť a okopané topánky rovno vyhoďte do koša!
- hlboký výstrih u dám– pôsobí naozaj vulgárne, prvoplánovo a maximálne nevhodne pri stretnutí s mužom. Je dobré, ak žena vie využiť ženské zbrane, no rafinovane. A pri stretnutí so ženou vám garantujem, že to bolo vaše posledné pracovné stretnutie s touto klientkou.
- neprežeňte to s divokými farbami – nejdete predsa na stretnutie do cirkusu za klauna.
- rôzna kombinácia vzorov – rovnako by ste skôr pôsobili ako cirkusant a nie profesionál
- zle sediace časti odevu – pri saku a nohaviciach to skutočne nezachránite, pretože to bude vždy vidno. Rovnako aj keď si žena zvolí o dve čísla menšie šaty a nelichotivé faldíky jej vyliezajú spod oblečenia. Outfit vám jednoducho musí sedieť!
- flip-flopy – tieto milé žabky si nechajte naozaj radšej iba na pláž
- veľkonočná kraslica – dámy by to s množstvom make-upu rozhodne nemali preháňať. Aj tu platí, že menej je niekedy viac. Upravená treba byť a rovnako aj jemne nalíčená, no vsaďte na prirodzenosť, vyzdvihnite to, čo je pekné a prezentujte sa radšej skúsenosťami.
Nad módou netreba vždy veľa premýšľať, aby ste boli oblečení tip top, no treba myslieť na to, čo oblečením chcete povedať a dokázať! Ak chcete urobiť úspešný obchod a dostať zákazku, treba občas ustúpiť a prispôsobiť sa danej situácii, no vždy treba byť prirodzený.
Ďalší článok zo sekcie “marketing samého seba”, ako som to žoviálne nazvala, bude zameraný na to, čo konkrétne a bežne nosí account manager od pondelka do piatka.