Blog

Píšeme pre vás

Amália Choquehuancová
Redizajn korporátnych identít II.

Redizajn korporátnych identít II.

V dnešnom článku by som sa rada upriamila len na dve spoločnosti. Otázku „Ktorá platforma?“ Apple alebo Windows som si kládla pred nejakým časom tiež. Je to väčšinou otázka technických požiadaviek. Rozhodla som sa teda troška priblížiť tieto spoločnosti aj z trochu iného uhla a teda ich vlastnej značky, ktorou sa prezentujú.

Microsoft

Microsoft logo redizajn

Spoločnosť Microsoft počas svojho pôsobenia vystriedala celkom 5 podôb. Prvým bolo “groovy” logo navrhnuté v roku 1975. Sedemdesiate roky v ňom rozhodne sú a mne pripomína viac nejaké hudobniny, alebo večerný vinyl podnik než technológie. Je to veľmi subjektívny názor, niektorí v ňom totiž môžu vidieť čip, alebo podobné prepojenie.

Loud logo

Aj keď by to tu možno nemalo byť, nemôžem si pomôcť. Mimochodom, pekná práca Yoga Perdana.

Druhým v poradí bolo akési heavy-metalové, ktoré sa udržalo 2 roky.

Tretie bolo Blibbet logo. Blibbet = Prvé „O“ v slove Microsoft. Keď spoločnosť oznámila jeho odchod do dôchodku, niekoľko zamestnancov spustilo kampaň “Save the Blibbet”, neúspešne.

V roku 1987 predstavil Microsoft svoje nové, neformálne známe “Pacman” logo Scotta Bakera.

Microsoft logo packman

Vychádza z písma Helvetica Italic, a v písmene „O“ sa nachádza výsek pre zdôraznenie „soft“ v logu. Logo sa s menšími úpravami udržalo 25 rokov.

V súčasnom návrhu sa zvolilo písmo Segoe, ktoré sa používa v produktoch i marketingovej komunikácii, v kombinácii so štyrmi štvorcami, ktoré majú farebný prapôvod bývalého Windows loga. Ľudia, čo si však pamätajú reklamu na multi-tasking Windows 95 ako horúcu novinku, asi zažili menšie „Déjà vu“.


Apple

Apple logo redizajn
Po pravde pred nahryznutým jablkom bola podoba loga veľmi zložitá. “Pérovka” v ktorej bol znázornený Issac Newton, ako muž, ktorý spoločnosť objavil prvý, keď mu jej názov padol na hlavu. Logo Rona Wayna malo však len niekoľko mesiacov, keď bolo nahradené novým, ikonickým nahryznutým jablkom grafického dizajnéra Roba Janoffa. Nahryznutie malo jasne vyjadriť, že ide o jablko a nie paradajku!

Jeho pôvod bol témou mnohých špekulácií. Niektorí tvrdia, že farebná škála v logu vznikla Newtonovým pokusom rozložiť svetlo pomocou trojbokého hranola. Iní, že je inšpirované Alanom Turingom, ktorý sa rozhodol spáchať samovraždu zjedením jablka napusteného kyanidom. (Len tak okrajovo. Vo filme Steve Jobs bola pasáž, kedy sa v návrhoch kampane „Think different“ Alan objavil tiež.)

Čo sa však dúhových pruhov v logu týka, hovorí sa, že Steve Jobs trval na tom, aby sa používalo farebné logo ako prostriedok pre "humanizáciu" spoločnosti. Janoff tvrdí, že vo farebnom rozložení nie je žiaden špeciálny dôvod až na to, že chcel mať zelenú hore, pretože tam je list, logicky.

Každopádne Apple si svoju „rainbow“ podobu držala do roku 1998. Po nej vznikli rôzne verzie ako: chrómové, priesvitné, jednofarebné. Svoj tvar si však logo ponechalo doteraz. Jablko sa stalo tak populárnym a rozpoznateľným, že si spoločnosť môže dovoliť vystupovať bez logotypu “Apple”, ktorého typografiu tvorili písma ako: Motter Tektura, Apple Garamond, Gill Sans, Myriad, a v súčasnosti San Francisco.

Na záver chcem len dodať, že všetko, čo bolo povedané, je len môj skromný, subjektívny názor. Logá a ich podoby sa podrobujú zväčša súčasným trendom, čiže si podľa mňa zaslúžia s odstupom času objektívnu kritiku, nemyslíte?

Ak vás zaujíma viac o redizajnoch korporátnych identít, kliknite sem.

Amália Choquehuancová
Amália Choquehuancová Graphic Designer
Po absolvovaní Strednej odbornej školy polygrafickej som sa rozhodovala medzi pokračovaním v štúdiu a prácou. Rozhodla som sa pre prácu a rok a pol na to som zakotvila tu. Vo 4ME MEDIA som veľmi spokojná, je tu pohoda, super kolektív, priestor pre sebarealizáciu a zlepšova…
Viac o autorovi
Používaním stránok prevádzkovaných imagons s.r.o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
sk
en