Blog
Píšeme pre vás


Redizajn korporátnych identít I.
Korporácie od svojich začiatkov prešli rôznymi zmenami. Chcela by som sa upriamiť na tie vizuálne. Svoje identity sa spoločnosti snažia nemeniť často, no keď už k zmenám dôjde, prihliada sa na trendy, funkčnosť, estetiku, vylepšenia a pod. Výsledný redizajn však niekedy nemusí dopadnúť najlepšie.
Logo od svojho prvého návrhu zmenilo podobu päťkrát. Pôvodné písmo Baskerville Bold od mája 1999 vystriedalo nové, pätkové písmo Catull. Svoj vizuál však Google časom vylepšil ešte niekoľkokrát s tým, že zmeny nenarušili pôvodný koncept. Zmenil sa odtieň žltého “o”, zredukoval pôvodný “vržený stín” až sa nakoniec tiene odstránili úplne a vizuál tak nadobudol flatovú (plochú) podobu. 1. septembra však Google prišiel s novým geometrickým, bezpätkovým písmom Product Sans. Vzhľadom na popularitu sans–serifu a jeho využitia snáď všade, to bola iba otázka času. Po uvedení ste sa mohli stretnúť s rôznymi reakciami typu “Give us back our serif” (Vráťte nám späť naše pätky), nič prevratné, atď. Vo všeobecnosti mi redizajn Google produktov nevadí, no v logu by som sa priklonila skôr k jeho predošlej verzii.
Zdroj: http://techstory.in
Musím sa priznať, že na väčšinu noviniek s ktorými príde Facebook, si neviem zvyknúť. Prídu mi nepraktické, alebo zbytočné. Nakoniec si však aj tak zvyknem na predchádzajúcu verziu novej. Pokiaľ ide o logo spoločnosti, zmena ako taká nebola nečakaná. Pôvodné logo bolo nadizajnované v roku 2005. Vychádzalo z písma Klavika a príjemne riešilo napájanie písmen F a A. Zrezané F sa s menšími úpravami ponechalo aj v súčasnej verzii, no žiaľ stratilo svoj pôvodný význam.
Zdroj: https://twitter.com/designtaxi
Mozilla
Ako posledný príklad by som rada uviedla projekt, ktorý sa mne osobne veľmi páči. Spoločnosť Mozilla sa rozhodla redizajnovať svoje logo, no nie sama, ale s pomocou širšej verejnosti. Predstavila tak sedem konceptov, na ktoré očakávala feedback. Návrhy boli rôznorodé. Víťazný Protocol spočiatku nemal podobu, akú má teraz, ale myšlienka sa mi pozdávala. Hravé logo, v ktorom sa písmena „ill“ nahradili známymi prvkami :// a ktoré si každý môže napísať len tak do vyhľadávania. V návrhu je použité písmo Zilla, ktorého tvorcom je holandská Typotheque. Plusom je, že toto písmo bude voľne dostupné pre všetkých používateľov. Nová značka bude predstavená po fázach, rovnako ako sa začal proces tvorby. Spoločnosť preto prosí o trpezlivosť a teší sa na spätné reakcie najbližších vylepšení.
Zdroj: https://blog.mozilla.org
V jednom z nasledujúcich článkov by som chcela predstaviť ďalšie korporátne identity, ktorých zmeny ste možno spozorovali aj vy.