Blog

Píšeme pre vás

Ľuboš Belko
Novinky zo sveta reklamy: BMW sa v novej kampani bráni kritike

Novinky zo sveta reklamy: BMW sa v novej kampani bráni kritike

Sme tu opäť s Novinkami zo sveta reklamy.

V našej agentúre veľmi dobre rozumieme tomu, aké je dôležité udržať si prehľad v reklame a marketingu. Každý z nás chce vedieť čo najviac o sektore, v ktorom pracuje. Napriek tomu sa takáto ambícia môže javiť nedosiahnuteľná, akonáhle sa o ňu pokúsime.

Práve z tohto dôvodu pre vás pravidelne pripravujeme výber noviniek zo sveta reklamy, ktorý by rozhodne nemal ujsť vašej pozornosti. A pokiaľ ste toho zameškali naozaj veľa, v našich starších článkoch si môžete prečítať napríklad o tom, ako McDonald’s dal priestor ďalšej celebrite pre vlastné menu, či o tom, ako sa Intel rozhodol pre rebrand

Streamovacia služba Quibi končí

Streamovacia služba Quibi, filmového producenta a mediálneho magnáta Jeffreyho Katzenberga, od 1. decembra 2020 definitívne končí. Predčasný koniec netradičného hráča na poli streamingu je veľkým prekvapením pre reklamný i mediálny priemysel.

Oznámenie o verdikte tak padlo len 6 mesiacov po spustení prevádzky streamovacej siete. Zámorskí marketéri strávili posledného pol roka vynakladaním veľkého úsilia na to, aby rozlúskli záhadu reklamného algoritmu streamovacej siete. Márne.

Koncept bol pritom veľmi jednoduchý. Žiaľ, nie dostatočne presvedčivý na to, aby prilákal potrebné množstvo predplatiteľov.

 

Quibi mala ponúkať prémiový obsah, v ktorom účinkovali osobnosti ako The Rock, Kevin Hart, Michael Jordan či Jennifer Lopez. Videá mali mať formát veľkorozpočtových filmov, no ich obsah sa mal zmestiť do stopáže od 7 do 10 minút. Na moment sa zdalo, že Katzenberg skutočne našiel dieru v trhu.

Pred spustením aplikácie, ktorá mala prítomnosť výhradne na smartfónoch, sa mu podarilo vyzbierať 2 miliardy dolárov na jej vývoj a prevádzku. Producent, ktorý stál za znovuzrodením štúdia Disney v 80. rokoch sa však zrejme tentokrát prerátal. 

BMW sa bráni kritike

Automobilka si v posledných mesiacoch vyslúžila značné množstvo kritiky. Môže za to netradičný dizajn nových modelov, ktorého prioritou sú nadrozmerné obličky na prednej maske. Táto voľba vzhľadu nových vozidiel je pre mnohých fanúšikov a majiteľov nepochopiteľná.

BMW si však za svojim dizajnom stojí a dáva to odporcom vedieť v novej kampani. Vo video-spote môžeme vidieť rôznych mladých ľudí, ktorí sa evidentne tešia z nového modelu iX. Počas jazdy sa okolo nich zjavujú nepriaznivé komentáre adresované vzhľadu vozidiel, ktoré ich majitelia s úsmevom ignorujú.

 

BMW v spote cituje niekoľko komentárov a zároveň sa pýta “aký máte vy dôvod na to, aby ste stáli v ceste zmene?”. Je tak zjavné, že automobilka považuje nové dizajnové elementy za inovatívne a zrejme ich môžeme očakávať u čoraz väčšieho množstva modelov. S jej defenzívnym postojom však opäť niektorí priaznivci značky nesúhlasia.

“Show Must Go On,” hovorí Amazon

Amazon prichádza s novou sviatočnou kampaňou pre Vianoce 2020. V hlavnej úlohe tu vystupuje francúzska baletka Taïs Vinolo, ktorá musí prekonať niekoľko prekážok, aby mohla vystupovať pred svojimi priateľmi a rodinou.

 

Vystúpenie, na ktoré baletka trénuje je odložené kvôli pandémii. Jej rodine a priateľom sa ho však nakoniec podarí uvidieť práve vďaka Amazonu. Kampaň sa nesie v duchu "Show must go on" a do sveta tak hlása myšlienku, že aj napriek nepríjemným podmienkami tohto roka jednoducho pokračujeme...

LEGO sa vo vianočnej kampani sústredí na digitál

A pri vianočných kampaniach ešte na moment zostaneme. Na svojich spotrebiteľov totiž apeluje aj LEGO. Značka stavebníc si uvedomuje náročnú situáciu, v ktorej sa všetci ocitáme a jej kampaň tak nabáda k tomu, aby sme si s rodinou vytvorili vlastné svety.

 

Úmyslom kampane je zároveň zacieliť najmä na online nakupovanie. Prednedávnom sme vám priniesli článok o tom, ako bude vyzerať predvianočné nakupovanie za sťažených podmienok v roku 2020. A zdá sa, že stratégia, ktorú LEGO zvolilo, potvrdzuje našu prognózu.

Máte tip na novinku zo sveta reklamy, ktorá by nemala chýbať v ďalšom vydaní nášho blogového seriálu? Pokojne nám o nej dajte vedieť na našich sociálnych sieťach.

Ľuboš Belko
Ľuboš Belko Copywriter
Hlavou v oblakoch a predsa nohami pevne na zemi. Talentovaný copywriter, ktorý sa nebojí z času na čas použiť superlatív. (Najmä keď hovorí o sebe). Ľuboš je bývalý filmový žurnalista, ktorého len ťažko zaskočíte kinematografickým poznatkom. Ak práve …
Viac o autorovi
Používaním stránok prevádzkovaných imagons s.r.o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
sk
en