Blog
Píšeme pre vás


Jessica Walsh a jej dizajnérsky sen
Dnešný článok je venovaný úžasnej ambicióznej žene, ktorá už vo svojich 25 rokoch dokázala žiť svoj „kreatívny sen“ :). Ak ste o nej ešte nepočuli, ponúkam vám aj zopár ukážok zo spolupráce s kreatívnym tímom agentúry Sagmeister & Walsh.
Jessica Walsh
Americká grafická dizajnérka a partnerka v kreatívnej agentúre Sagmeister & Walsh v New Yorku a majiteľka niekoľkých významných ocenení za dizajn. Už vo veku 11 rokov začala kódovať a navrhovať webstránky, neskoršie pokračovala v štúdiu grafického dizajnu na Rhode Island School of Design. Hneď v prvom ročníku bola donútená pracovať rukami (maľba, spracovanie dreva, sochárstvo, kreslenie) a keďže odmalička pracovala iba s počítačom, bolo pre ňu ťažké si na to zvyknúť. Veľmi rýchlo však pochopila, aký obrovský prínos to môže mať pre jej tvorbu a celkové vyjadrenie svojich myšlienok a nápadov.
Po škole začala pracovať v dizajnovom štúdiu Pentagram v New Yorku. Po zoznámení sa s uznávaným a úspešným dizajnérom Stefanom Sagmeisterom v r. 2010, začala uňho pracovať ako dizajnérka. Už po dvoch rokoch sa stala jeho pracovnou partnerkou a firmu tak premenovali na Sagmeister & Walsh https://sagmeisterwalsh.com/. Medzi ich významných klientov patria napríklad: Museum Of Modern Art, Barnneys, The Gap, BMW, Redbull, Pepsi, Levis, Crown Plaza, The New York Times, či spevák Jay Z a mnoho ďalších.
Jessica je známa aj pre svoje kontroverzné projekty, ako sú napr. „40 Days Dating“ alebo antikampaňou pred politickými voľbami v Amerike v r. 2016 „Im with her because he is crazy“
Krátke videá k projektu „40 Days Dating“ https://vimeo.com/40daysofdating
Celý projekt http://fortydaysofdating.com/
Aj keď už je dávno po voľbách, kampaň si môžete stále pozrieť na webstránke http://www.imwithherbecausehescrazy.com/
Venuje sa aj fotografii, digitálnemu dizajnu, ale predovšetkým brandingu, typografii, dizajnu webstránok a umeleckým inštaláciám.
K zaujímavým projektom agentúry Sagmeister & Walsh, (v ktorých bola práve Jessica hlavnou dizajnérkou) patrí určite projekt venovaný istému luxusnému obchodnému domu. Ten mal pôvodne požiadavku, aby bola reklama čiernobiela, a nemala obsahovať žiadne oblečenie, ktoré je na predaj. Následne k pôvodnej kampani (ktorá spĺňala požiadavky klienta) pribudli aj farby a kreatívne využitie typografie (rôzne inšpiratívne frázy) https://sagmeisterwalsh.com/work/all/aizone-09-14/
Ďalším príkladom ich profesionality je identita firmy, ktorá sa špecializuje na vývoj výrobkov spotrebnej elektroniky, výpočtovej techniky, mobilných, robotických, obchodných a priemyselných zariadení. Špeciálne ma zaujala infografika, ktorú pre nich vytvorili. https://sagmeisterwalsh.com/work/all/function-engineering/
Poslednou ukážkou je séria plagátov, vytvorených pre Školu výtvarných umení (SVA) v New Yorku, v ktorej Stefan aj Jessica vyučujú dizajn. https://sagmeisterwalsh.com/work/all/take-it-on-sva-posters/
Jessicina tvorba sa dá označiť ako nadčasová, vtipná, kreatívna a ovplyvňujúca široké publikum. Mňa osobne veľmi oslovil jej príbeh, a teda konkrétne to, že už v tak nízkom veku vedela, v čom sa cíti doma, že ju to napĺňa a chce sa tomu venovať naplno.
„Nejde len o to byť inteligentný alebo talentovaný, ale kľúčom je vytrvalosť a tvrdá práca“