Blog

Píšeme pre vás

Patrik Krehák
/
15. október 2016
Hodnota svetových značiek za posledné roky

Hodnota svetových značiek za posledné roky

Svetové značky ako Google, Facebook, Apple, Microsoft a podobne v dnešnej dobe netreba predstavovať.  No viete, ako sa zvýšila ich hodnota za posledné roky? V tomto článku sa dozviete, akú hodnotu mali pred 10 rokmi a dnes a kto je na vrchole rebríčka.

Nebudem vás naťahovať, tohtoročný víťaz za najhodnotnejšiu značku je Google a asi to ani nebude prekvapenie. Podľa každoročného rebríčka BrandZ spoločnosti Millward Brown a WPP sa Google stal najhodnotnejšou značkou sveta s hodnotou vyše 229 miliárd amerických dolárov vďaka tretinovému medziročnému nárastu. Apple nezaostáva s hodnotou 228 miliárd amerických dolárov. Takto vyzeral rebríček top 10 najhodnotnejších značiek:

 


Tento rok sa medzi top 10 dostal Facebook, ktorý postúpil o 7 priečok vyššie oproti minulému roku. O rovnaký počet priečok postúpil aj Amazon, avšak IBM si pohoršili o 6 priečok. Microsoft a McDonald’s si nepohoršili, no ani nepolepšili. Dobrý postup zaznamenal aj Starbucks, ktorý skončil na 21. priečke. Medzi najväčšie „rising stars“ teda patria značky Amazon, Facebook a Starbucks. Ak si želáte pozrieť kompletný zoznam 100 najhodnotnejších značiek, kliknite sem.

Pozrime sa, ako vyzeral rebríček najhodnotnejších značiek pred 10 rokmi.

 

 

Top 3 patrí Microsoftu, General Electric (GE) a Coca Cole. Tiež je v tejto tabuľke vidno značky ako Google, IBM, či Citibank. Značky, ktoré vydržali v top 10 za celú dekádu sú Microsoft, Google a IBM. Čo sa však stalo s ostatnými značkami? Značke General Electric sa počas 10-ročnej histórie nedarilo tak, ako by chcela a v tohtoročnom rebríčku sa prepadla až na 16. priečku. Podľa neoficiálnych zdrojov mohla za jej pokles hlavne finančná kríza a zmena vedenia. Coca-Cola sa každoročne tiež pomaly presúvala nižšie z tretieho miesta na tohtoročnú 13. priečku. Oproti GE sa jej však podarilo počas 10 rokov fungovania zdvojnásobiť svoju hodnotu na 80 miliárd dolárov.

Prekvapením je tiež automobilová značka Toyota, ktorá sa z umiestnenia medzi Top 10 najhodnotnejšími značkami dlho netešila. Jej hodnota poklesla na 29 miliárd dolárov a v tohtoročnom hodnotení obsadila 28. miesto. Stále je však prvá v kategórii výrobcov áut. Nasledujú ju BMW a Mercedes. Najväčší pokles zaznamenala značka Citibank, ktorej hodnota za 10 rokov klesla z 9. priečky až na 56.

Čo si môžeme všimnúť pri porovnaní týchto dvoch tabuliek? Čoraz viac sa dopredu tlačia technologické spoločnosti a mobilní operátori. Banky či automobilové značky sú pomaly vytláčané do úzadia a nestíhajú rast hodnôt technologických značiek. Výrazný rast má značka Google, ktorá tento rok prekonala hodnotu 229 miliárd, oproti roku 2006, kde Microsoft dosiahla hodnotu 62 miliárd dolárov. Autori rebríčka uviedli, že najväčší rast dosiahli značky, ktoré sa sústredili na inovácie a neskôr ich prezentovali pomocou skúseností so značkou.

Aký máte názor na rebríček vy? Aké máte skúsenosti s top 10 najhodnotnejšími značkami? Prekvapila vás hodnota niektorých značiek? Podeľte sa o váš názor s nami v komentároch.

Patrik Krehák
Patrik Krehák Web Developer
K programovaniu som sa dostal veľmi netradičnou cestou. Na strednej škole sme so spolužiakom “založili” fiktívnu firmu, ktorá potrebovala webovú stránku na prezentovanie. Počas voľného času som preferoval programovanie. Našťastie sa z programovania dá vyžiť a tak sa z môjho h…
Viac o autorovi
Používaním stránok prevádzkovaných imagons s.r.o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
sk
en