Blog
Píšeme pre vás


Čo urobiť po odpálení nového webu
Vytvorenie webu je náročná činnosť, ktorá však nekončí jeho spustením. Ak však chcete využiť potenciál vášho webu čo najlepšie, nezabudnite tesne po jeho spustení myslieť na tieto vylepšováky. Pri správnom používaní môžete dosiahnuť lepšie výsledky, či už návštevnosti alebo v organickom vyhľadávaní, či jednoduchšie upravovať váš web.
Google Moja Firma
Ak aj túto službu nepoznáte, veľmi rýchlo zistíte, že s ňou prichádzate do styku takmer každý deň. Stačí zadať meno akejkoľvek firmy (ktorá túto službu má) do Googlu. Napravo sa zobrazia informácie o firme ako adresa, telefónne číslo, otváracie hodiny, profilový obrázok ako aj mapa, kde sa nachádzate.
Pre prihlásenie do tejto služby stačí vypísať info TU a počkať si na obálku s overovacím kódom, ktorý vám príde do 14 dní poštou. To je zároveň jediná nevýhoda tejto služby.
Výhody
- Väčšia viditeľnosť vašej firmy vo vyhľadávaní Google
- Pomoc zákazníkom nájsť vašu lokáciu (vďaka interaktívnej mape, ktorá vás presunie do Google Maps)
- Možnosť zverejnenia všetkých dôležitých informácií (fotky, zľavy, štandardné aj neštandardné otváracie hodiny)
- Z mobilných zariadení je možné zavolať priamo na uvedené kontaktné tel. č.
- Štatistiky (ako každý nástroj Googlu si aj tu môžete pozrieť, ako vaši zákazníci vyhľadávajú vašu firmu, či na čo využili túto službu – hľadanie trasy, telefonát atď)
- GMF umožňuje zverejňovať recenzie vašej firmy, na ktoré môžete hneď aj odpovedať
Google Search Console
Pre založenie Google Search Console (predtým Webmasters tools) stačí zájsť na túto stránku, kliknúť na „Pridať vlastníctvo“ a pokračovať podľa zobrazeného postupu. Overovací súbor váš programátor na web bez problémov nahrá. Poprípade pokiaľ používate WordPress alebo podobnú platformu, tie zvyknú mať túto možnosť zabudovanú priamo vo svojom rozhraní.
Inštaláciou GSC dávate Googlu signál, aby jeho boti zanalyzovali váš web pre lepší výkon vo vyhľadávaní (Google). Dáva vám tiež možnosti ako váš web „vylepšiť“ pre lepšiu pozíciu v organických výsledkoch.
Výhody
- Prehľad návštevníkov vášho webu – zistite z akých krajín či zariadení navštevujú váš web
- Chybové stránky 404 – zoznam nefunkčných stránok na vašom webe a možnosť odstránenia týchto stránok
- Pokročilé nastavenia ako Štruktúrované dáta, Zvýrazňovač dát, a mnoho ďalších zlepšovákov
Google Analytics
Asi ste už počuli o najznámejšom nástroji na zaznamenávanie štatistík návštevnosti webu. Odporúčam sa v GA zaregistrovať hneď po spustení webu. Aj keď zo začiatku môžete mať nízku návštevnosť, tieto štatistiky sa vám určite zídu. Stačí ísť sem, kliknúť na „Zaregistrovať sa“, vyplniť potrebné údaje a implementovať kód na váš web. Pre dokonalé pochopenie tohto nástroja odporúčam študijné materiály k certifikátu GA.
Štyri hlavné štatistiky, ktoré získate sú Publikum (kto navštevuje vaše stránky), Akvizícia (ako sa dostane na vaše stránky), Správanie (to, čo robí na vašich stránkach) a Konverzie (splnenie vami určených cieľov ako nákup či odoslanie kontaktného formulára).
Výhody
- Dáta, ktoré pomôžu dotiahnuť web k dokonalosti (napr. vysoká miera odchodov značí, že by ste na danej podstránke mali niečo zmeniť)
- Zlepšovanie výkonu marketingových kampaní
- Vďaka vyššie uvedeným štatistikám zistíte všetko o vašich návštevníkoch
Tip: Prepojte si Search Console s Analytics. (Analytics>Správca>Nastavenia vlastníctva>Upraviť službu Search Console)
Dôležitým atribútom každého webu je tiež SEO (optimalizácia pre vyhľadávače). Web by ste mali optimalizovať po technickej aj obsahovej stránke ešte pred spustením webu. Ak neviete ako na to, radi vám pripravíme SEO Audit.
Ak tieto nástroje nepoužívate aj keď váš web funguje už dlhší čas, odporúčame ich čím skôr implementovať. Koniec koncov, všetky sú zadarmo:)