Blog
Píšeme pre vás


Ako prilákať kvalitných zamestnancov? Riešením môže byť Employer Branding.
Mnoho firiem je zúfalých z toho, aké komplikované je v súčasnosti nájsť výnimočných a šikovných ľudí do tímu. Pritom až 84% uchádzačov tvrdí, že by odišlo od súčasného zamestnávateľa za ponukou spoločnosti s lepšou reputáciou. Riešením tohto problému môže byť Employer Branding.
Už niekoľko rokov sú (nie len) na Slovensku rekordne nízke percentá nezamestnanosti a vyhliadky na nasledujúce obdobia nenasvedčujú tomu, že by sa to malo výrazne zmeniť.
To, čo môže vyzerať pre niekoho ako skvelá správa, je naopak pre HR špecialistov a celkovo pre firmy nočnou morou. V skratke to totiž znamená, že väčšina kvalitných ľudí už pracuje - napríklad pre konkurenciu. Ak teda potrebujete obsadiť nové miesto, často nastáva problém v tom, kde nájsť kvalitných ľudí a ako ich zaujať.
V minulosti stačilo uverejniť pracovnú ponuku na niektorom z jobportálov a životopisy sa len tak hrnuli. Dnes už nie je také jednoduché nájsť kvalitných, ambicióznych zamestnancov a talenty. Títo ľudia sú už buď zamestnaní, alebo si vďaka širokej ponuke môžu bez problémov vyberať zamestnávateľa, pre ktorého chcú pracovať.
Mnoho manažérov a spoločností si uvedomuje, že ľudia sú to najcennejšie, čo vo firme majú. Nie je to technika, budovy či napríklad vozový park, ale práve ľudia, ktorí denne vykonávajú svoju prácu. Čím lepšie ju vykonávajú, tým viac sa môže firme dariť.
Zaujať a udržať talentovaných ľudí je v dnešnom konkurenčnom prostredí kľúčové pre rast každej spoločnosti. Práve preto si firmy začínajú uvedomovať dôležitosť budovania značky zamestnávateľa – Employer Branding.
Potrebujú sa odlíšiť od konkurencie, propagovať svoje silné stránky a unikátnu firemnú kultúru. Len tak dokážu zaujať a udržať tých najlepších ľudí.