Blog

We write for you

Juliána Odziomková
Deň matiek - sviatok pre všetkých marketérov?

Deň matiek - sviatok pre všetkých marketérov?

Deň Matiek sa oslavuje každý rok v druhú májovú nedeľu. Vedeli ste, že tento deň patrí medzi najúspešnejšie, čo sa nákupov tovarov a služieb týka? 
Podľa amerického prieskumu realizovaného National Retail Federation, boli útraty na darčeky počas minuloročného (čiže v roku 2020) Dňa matiek najvyššie v histórii tohto prieskumu. 
Najviac peňazí plánovali respondenti utratiť na pohľadnicové prianie (72%), na kvety (68%), výlet (49%), darčekové poukážky (47%), oblečenie a doplnky (40%), šperky (35%). Knihy, hudba, doplnky do domácnosti a záhrady a iné typy produktov boli cieľom nákupu priemerne 25% respondentov. 

Je pomerne jasné, že i tento sviatok medzi marketérmi fičí a značky i agentúry sa medzi sebou naháňajú o to, kto vymyslí lepšiu, srdcervúcejšiu a úspešnejšiu kampaň. 

Na čo by sme mali pri tomto sviatku, my ľudia agentúrni, myslieť a nezabudnúť? 

Plánované nakupovanie 
Aj vďaka pandemickej situácii začali zákazníci nakupovanie darčekov na Deň matiek plánovať, pričom predtým to bolo skôr opačne, nákup na poslednú chvíľu. Spustenie kampaní preto môže mať želaný efekt i oveľa skôr, ako v posledných dňoch pred týmto veľkým dňom. Podľa prieskumu polovica respondentov nakupovala prostredníctvom mobilu a mobilných verzií stránok.

Naši mladí 
Členovia generácií Y a Z sú stále na vedúcej priečke “detí, ktoré kupujú mame darček na Deň matiek”. 94% členov v oboch generáciách plánuje tento sviatok oslavovať, a keďže ide o mladých a digitálne založených ľudí, influencer marketing môže veľmi dobre zafungovať! Rovnako i propagácia produktov prostredníctvom sociálnych sietí a online reklám. 

Zážitky sú najviac
Členovia “digitálnych generácií” sú pri nakupovaní darov oveľa viac zodpovední, čo sa týka vytvárania odpadu (čiže klesá nákup “pracholapačov” a vecí, ktoré sú síce pekné, no nemajú inú funkciu). Jeden zo štyroch opýtaných plánuje mame kúpiť “zážitok” - či už výlet alebo nejakú službu, ošetrenie apod. 
A hlavne - títo mladí ľudia majú podvedomé tendencie voliť darčeky tak, aby ohromili aj na sieťach. Takže čo? Pekný obal a nápad predávajú. 

Chceme oslavovať srdcervúco 
Sentimentálnosť predáva a darovať mame dar, ktorý ju zaručene dojme, rozplače a vytvorí nehynúcu spomienku na jej dokonalé deti, je cieľom mnohých mladých ľudí. Kampane zahrajú potenciálnym zákazníkom na city a úspech majú zaručený. Storytelling, sentiment, slzy, emócie..čím viac, tým lepšie. 

Pre viac štatistických údajov si pozrite prieskum tu!


A čo vy? Oslavujete tento deň s vašou mamou, babkou, nevlastnou mamou… tiež? ❤️ 
 

Juliána Odziomková
Juliána Odziomková Copywriter
Ak hľadáte empatickú bútľavú vŕbu a zasnenú filozofku v jednom, ste na správnom mieste. Juliána rada počúva ale i rada rozpráva a rovnako tak aj píše. Je chameleónom ako v spoločnosti, tak i čo sa jej vlasov týka - nikdy nevieme, s čím príde zaj…
About author
By using the sites operated by 4ME MEDIA s. r. o. you agree to the use of cookies that help us provide better service. More info
sk
en