Blog
We write for you


Business CARDS
Sú vizitky prežitok? Sú dôležité pre vaše podnikanie?
Alebo je to len bezvýznamný papierik vo vašej peňaženke, ktorý po čase vyhodíte, lebo ju máte preplnenú?
V dnešnom článku by som chcela vyzdvihnúť dôležitosť vizitiek a ukázať zopár netradičných a kreatívnych riešení ako môžete dokonca aj prostredníctvom nich spropagovať samotný produkt vašej spoločnosti.
Niečo málo z histórie:
Predchodcami dnešných vizitiek, boli tzv. visiting cards (navštívenky), ktoré začali používať v 15. storočí v Číne. Prostredníctvom sluhov ich posielali aristokrati svojim hostiteľom na znak, že ich majú očakávať. Boli určitým nástrojom etikety a predstavovali vysoké postavenie a sofistikované správanie. Do Európy sa dostali asi o dve storočia neskôr v podobe trade cards (obchodné vizitky). Slúžili na propagáciu a reklamu pre obchodníkov a tiež aj ako mapy, nakoľko v tej dobe ešte neexistovali označenia domov.
Zatiaľ čo kedysi mali vizitky viac menej informačnú funkciu, dnes tlačové technológie zažívajú revolúciu, a tak sa stretávame s čoraz viac netradičnými a zaujímavými kúskami. Obľúbenými sú napríklad vizitky tlačené na transparentný plast, drevo, rôzne kreatívne papiere, a pod. Ak chcete dodať vizitkám šmrnc, môžete použiť pri ich výrobe matné lamino, parciálny lak, slepotlač alebo nejaký zaujímavý výsek.
Vizitka, ktorú môžte použiť na opravu bicyklov
Vizitka vo forme pečiatky
Produkt priamo vo vizitke / Flexi vizitka osobného trénera
Prečo si dať teda vytlačiť vizitky?
V dnešnej dobe mobilov a internetu, kedy si všetko zaznamenávame v elektronickej podobe, je priam neuveriteľné, že vizitky prežívajú a sú stále in. Predstavte si, že máte schôdzku s nádejným klientom a všetko prebehlo podľa očakávaní. Na konci vášho stretnutia by ste mu mali poskytnúť informáciu ako a kde vás môže kontaktovať. Diktovanie čísla do telefónu resp. písanie čísla na prvý papierik, ktorý máte po ruke, nepôsobí práve najlepšie. Vtedy prichádzajú na rad vizitky. Budete pôsobiť profesionálnejšie, dôveryhodnejšie a nádejný zákazník nadobudne pocit, že to s ním myslíte naozaj vážne. Samozrejme, z etického hľadiska by vám mal zároveň túto „pozornosť“ opätovať.
Čo by mala vizitka obsahovať?
V prvom rade meno, funkciu, názov firmy, adresu, telefónne číslo, môže obsahovať aj logo spoločnosti. Pokiaľ podnikáte doma aj v zahraničí, je vhodné použiť aj druhú stranu vizitky, kde je uvedená verzia napríklad v angličtine. Čím ďalej, tým viac ľudí si dáva na svoje vizitky vytlačiť aj QR kód, ktorý vás priamo a jednoducho navedie k všetkým potrebným informáciám. Niektoré vizitky obsahujú dokonca aj fotografiu, vďaka ktorej si najmä po čase dokážete človeka, od ktorého ste ju dostali, lepšie vizualizovať.
Najbežnejší používaný rozmer vizitiek u nás je 90 x 50 mm, pričom veľkosť písma by mala byť, kvôli čitateľnosti, minimálne 6 – 9 bodov. Dôležité je, aby bolo písmo na vizitke čitateľné, v dobrom kontraste s pozadím a aby bola vizitka prehľadná. Ak chceme umiestniť na vizitku aj logo firmy, je potrebné dodržiavať zásady dizajn manuálu. Tzn. prihliadať na ochrannú zónu okolo loga.
Ak hľadáte zaujímavé riešenia na grafiku a spracovanie vizitiek, kľudne sa na nás obráťte v komentároch alebo nás kontaktujte.
Zdroje:
http://www.webdesignerdepot.com/2009/05/100-really-creative-business-cards/