Blog
We write for you


Ako som sa dostala k práci snov?
A nemyslím teraz pod pojmom „dream job“ napr. byť modelkou, filmovou hviezdou alebo inou známou osobnosťou ako je zaužívané!
Mojim snom vždy bolo, dokázať niečo sama pomocou svojej hlavy, kreativity, inovátorskému mysleniu, štipke talentu a úsilia, no hlavne, robiť naozaj to, čo ma baví a napĺňa.
Popri štúdiu na vysokej škole si mladý jedinec prejde rôznymi menšími brigádami a nie veľmi lukratívnymi pracovnými miestami. No vždy v kútiku duše sníva, že by najradšej venoval čas práci, ktorá by ho napĺňala, bavila, ktorá by bola ešte aj kreatívna a rôznorodá, aby sa nenudil a neupadol do tak obávaného stereotypu.
Veľakrát som sa stretla s otázkou: „To ako si sa dostala do reklamky? A nehľadáte niekoho do tímu?“ Alebo „Waau to je super pracovať v reklamnej agentúre, to tam určite máš veľa zaujímavej a kreatívnej práce, že?“
Odpoveď je prostá. CHCELA SOM! Chytila som život do vlastných rúk a skúsila šťastie!
Dôležitá je cesta (a) aj cieľ.
Po predchádzajúcej pracovnej skúsenosti som bola naozaj demotivovaná a sama som nevedela, čo ďalej. Dopisovala som do životopisu poslednú pracovnú činnosť, ktorá bola bohatá na skúsenosti a zážitky, no premýšľala som o mojom budúcom pôsobení.
Poznáte to, profesia.sk bola celý týždeň mojou najnavštevovanejšou doménou, kde som hľadala rôzne voľné pracovné miesta. Poviem Vám, žiadna sláva pre študenta vysokej školy. A hľa – ACCOUNT MANAGER v reklamnej agentúre. Dlhší čas som uvažovala, že práca v reklame môže byť zaujímavá, no predsudky moje mamy (prepáč Janettka), že bez skúseností mi miesto nedajú boli silnejšie ako môj záujem a motivácia. Som však veľmi tvrdohlavá a cieľavedomá, preto som sa rozhodla poslať ďalší deň CV-čko aj s fotkou (nepodceňujte svoju fotku a priložte ju vždy, je to často to prvé, čo si zamestnávateľ pozrie pri množstve iných životopisov a vďaka čomu si Vás dokáže predstaviť alebo neskôr priradiť meno k tvári).
Po mesiaci márneho čakania, keď som aj stratila nádej (a aj zabudla), že sa mi niekto vôbec ozve mi zazvonil telefón. Milý mužský hlas (môjho šéfa) na druhej strane linky ma pozval na pohovor do agentúry. Hovorím si vduchu: „Okej, musím si niečo o sebe pripraviť a veľmi dobre vyargumentovať, prečo práve ja sa hlásim do reklamnej agentúry, keď nemám žiadne skúsenosti a neštudujem ani príbuzný odbor. Je to výzva a nemám čo stratiť!“
Prvé kolo pohovoru prebiehalo veľmi rýchlo a padla aj moja obávaná otázka, na ktorú som odpovedala s prehľadom a gráciou mne typickou, že marketing a reklama je úzko prepletená s psychikou ako napr. so spotrebiteľským správaním a emóciami a rovnako, že moja predchádzajúca pracovná pozícia bola veľmi kreatívna, náročná a rôznorodá, preto sa nových výziev nebojím. O týždeň mi zavolal opäť ten milý mužský hlas, ktorý mi oznámil, že som postúpila do druhého kola a na mail mi poslal zadanie na vypracovanie marketingovej stratégie pre nový developerský projekt. „Halooooo, prosííím, developerský projekt ja?? A ešte k tomu aj celá marketingová stratégia a budget??“ „Ukľudni sa Adriana“ hovoril mi môj vnútorný hlas. Teraz je tvoja jedinečná príležitosť ukázať všetko, čo je v tebe!
Na zadaní som pracovala 3 dni. Nebola som s ním veľmi stotožnená (môj perfekcionizmus), pretože bol veľmi teoretický a k bodu – budget – som nemala toho veľa čo napísať, keďže som nemala absolútne ani poňatia, čo taká reklama a médiá stoja.
Ráno pred odprezentovaním som si ešte očami preletela celú prezentáciu, vybrala si môj klasický „pánsky“ outfit, v ktorom sa dobre cítim (myslím si, že bol vcelku aj originálny, čo mi v reklamke aj možno pomôže) a hrdo som vykročila zoči voči mojej naskytnutej príležitosti. Pri predstavovaní mojej marketingovej stratégie som spustila tzv. „rečový trisk“ (mám ho často, keď som nervózna) a nedalo sa ma zastaviť. Bola som zapálená do prezentácie, pričom ma už zastavil jeden z majiteľov. Najviac ich zaujímalo, ako som sa popasovala s celkovou kreatívou zadania a otázkou cenovej ponuky. Dobre vedeli, že som neznalá a že nikdy pred tým som nič podobné nerobila, a presne tam aj moje sebavedomie skončilo. Odchádzala som s pocitom a myšlienkou, že toto nebol práve môj „showtime“, no dostala som sa do druhého kola a aspoň viem do budúcna, ako podobné pohovory prebiehajú.
Po týždni čakania na odpoveď typu – „Nie, ďakujeme, rozhodli sme sa pre iného uchádzača“, mi zazvonil telefón. Opäť pán Nagy s informáciou, že už sa rozhodli a vybrali nového accounta do agentúry. „Vybrali sme si Vás, Adriana. Kedy viete nastúpiť?“ Moja radosť, že som to zvládla, a že zo všetkých uchádzačov si vybrali práve mňa, bola neopísateľná. Odvtedy ubehol už skoro rok a pol a ja som sa l v agentúre naučila nespočetne veľa nového, spoznala zaujímavých ľudí, či už klientov alebo mojich kolegov, vypracovala množstvo cenových ponúk a kreatívnych zadaní, vymýšľala chytľavé HDLny, podieľala sa na realizácii kampaní a projektov pre klientov a posunula sa vpred míľovými krokmi.
Čo mi k tomu pomohlo?
Moja cieľavedomosť, zapálenie, tvrdohlavosť, vedomosti, dávka šťastia, správna konštalácia hviezd alebo štipka talentu, ktorý vo mne tkvel? Na to vám odpovedať neviem. No jedno je isté. Ak by som nezobrala šťastie do vlastných rúk, nechopila sa príležitosti a neposlala CV-čko, nikdy by som nebola teraz tam, kde som a nepracovala v tak tvorivom prostredí, ktoré ma sýti, napĺňa, a ktoré mám tak rada.
Rady, ako nakopnúť svoj život a získať prácu snov:
· Choďte si za svojim a pošlite CV-čko, vypracujte aj motivačný list + nezabúdajte na fotografiu
· Na pohovor sa dostatočne pripravte – čo o sebe poviete, prečo ste si vybrali práve danú agentúru, naštudujte si nejaké info o nej a pod. viď. článok môjho kolegu
· Nepodceňujte vhodne zvolené oblečenie, v reklamke sa môžete aj viac odviazať a dovoliť si odvážnejšie modely, no buďte vždy sami sebou
· Myslite aj a neverbálnu komunikáciu – podanie ruky, usadenie sa, mimika, gestá a pod.
· Vypracujte zadanie najlepšie ako viete, urobte ho svedomito, nebojte sa kreativity a dajte do neho kus seba (aj keď si myslíte, že je to už príliš, agentúra má radšej šialené vykreované nápady ako nudnú klasiku a strohosť. Niekedy treba aj riskovať ;)
· Pracujte na sebe, vzdelávajte sa, navštevujte workshopy, vedecké konferencie a sledujte momentálne trendy
· Veľa nasávajte od starších kolegov a pýtajte sa (kto sa veľa pýta, veľa aj vie)
· Buďte pozitívni, motivovaní a verte sami sebe!
Ak aj Ty stále túžiš po svojom vysnívanom jobe v reklamnej agentúre, sleduj náš FB profil alebo blog a už čoskoro sa dozvieš o novom projekte, ktorý pripravujeme pre nadšencov marketingu, kreatívcov a učeniachtivých frajerov.
Šanca čaká možno práve na Teba!